ဘိုက္ပူလြမ္းခ်င္း
အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္ရွိသူတိုင္း ရန္ကုန္ေရာက္ဖူးၾကရင္ ဘိုက္ပူလို႔ေခၚတဲ့ ခ်က္ပလက္ေခါင္းတိုႀကီးေတြ စီးဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ (ဘိုလိုကေတာ့ ရွယ္ဘေလေပါ့။ လူေပတို႔ကေတာ့ ဗမာပီပီ ငပိသံနဲ႔ ခ်က္ပလက္လို႔ေခၚရမွ အာေတြ႕ပါတယ္။)
အဲဒီကားႀကီးေတြက ဒုတိယကမ႓ာစစ္မွာ အေမရိကန္စစ္သားေတြ သယ္လာတာတဲ့ဗ်။ ဟုတ္မွာေပါ့။ အဂၤလိပ္ျပည္မွာ ခ်က္ပလက္မွ မရွိတာကိုး။ အေမရိကန္စစ္သားေတြျပန္ေတာ့ က်န္ခဲ့တဲ့စစ္က်န္ကားေတြေပ့ါ။ ၁၉၄၅ဝန္းက်င္ကဆိုေတာ့ ခုဆို ႏွစ္ ၇၀ေက်ာ္ေလာက္ရွိၿပီ။
ေမာင္လူေပတို႔ေက်ာင္းသားဘဝမွာ ဒီကားႀကီးေတြနဲ႔မိတ္ေဆြေတြျဖစ္ခဲ့ရတာ။ ကားႀကီးေတြက အဲဒီအခ်ိန္မွာ ႏွစ္ေလးဆယ္ေက်ာ္ အသက္ရွိေနၿပီ။ ဗမာ့နည္းဗမာ့ဟန္နဲ႔ လက္ပူတိုက္ထားတဲ့ ဒီကားႀကီးေတြက လမ္းေပၚက ခရီးသည္ေတြကို မီးခိုးမဲေတြထုတ္လႊတ္ရင္း တဟဲဟဲေအာ္မည္ကာ သယ္ပို႔ရွာခဲ့တယ္။ အဲဒီေခတ္က ၄၅လိုင္းတို႔၊ ၃၉လိုင္းတို႔က ဘိုက္ပူေတြ ႀကီးစိုးခဲ့တဲ့လိုင္းေတြပါပဲ။
ကားဂီယာတံေနာက္မွာ သစ္သားေထာက္ကေလးနဲ႔။ ဂီယာတခါေျပာင္းတိုင္း ေဒါက္နဲ႔ေထာက္ထားရတယ္။
ဆီ၊ေရ၊ေလ၊ဝိုင္ လို႔ ေရးထားတဲ့ သစ္သားေဘာ္ဒီကားႀကီးကို ေမာင္းတဲ့ ကားဆရာေတြကလည္း ကၽြမ္းသလားမေမးနဲ႔ပဲ။ သံေဘာ္ဒီေတြ သံေျခးစားကုန္လို႔ သစ္သားအိမ္ေဘာ္ဒီျဖစ္၊ ျပဴတင္းေပါက္မွန္ေတြကြဲကုန္ေတာ့ လက္နဲ႔ဆြဲတင္ ဆြဲခ်ရတဲ့ သစ္သားျပဴတင္းေပါက္ေတြျဖစ္၊ ဆိုဖါခုံေတြ ေဆြးေျမ႕ကုန္ေတာ့ သစ္သားခံုေတြျဖစ္ ေနေပမဲ့ ေဆးအထပ္ထပ္သုတ္လို႔ သစ္လြင္ေတာက္ပလို႔ပါ။
ကားႀကီးေပၚမွာလည္း ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြေရးထားေသးရဲ႕။ 'ေခါင္းမျပဴရ။' 'လက္မထုတ္ရ။' ' ေဆးလိပ္မေသာက္ရ။' ' ခါးပိုက္နွိုက္ သတိျပဳပါ။' ' ကြမ္းတံေတြး မေထြးရ။' ' လူလိုသိပါ။' ' ထသြားျပန္ၾကည့္ က်န္ရွိပစၥည္းတာဝန္မယူ' စသည္နဲ႔ အစံုပါပဲ။ ဆီ၊ေရ၊ေလ၊ဝိုင္ နားမွာထိုင္ၿပီးကားေမာင္းတဲ့ကားဆရာအတြက္က ' ခရီးသည္မ်ား၏ အသက္သည္ သင့္လက္ထဲမွာရွိသည္' တို႔။ 'ေျဖးေျဖးေမာင္းပါ' တို႔။ 'ေရွ႕ကားကို ေက်ာ္မတက္ရ' တို႔။ ေရးထားေသးတယ္။ ေျပာမဲ့သာေျပာတာပါ။ အလြန္ေႏွးတဲ့ဘိုက္ပူႀကီးက ဘယ္ကားကိုမွ ေက်ာ္မတက္ႏိုင္ရွာပါဘူး။ သူ႔ကိုသာ ေနာက္ေပၚ ဟီးႏိုး၊ဘီအမ္ေတြက ေက်ာ္တက္သြားတာပါပဲ။
ဒီဘိုက္ပူကားေတြ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ကားသခ်ႋဳင္းမွာ ေရာက္ေနၾကရွာၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ခဏေရာက္ရွိေနထိုင္တဲ့ ဆန္ဖရန္စစၥကိုမွာလည္း ဘိုက္ပူဆန္ဆန္ ေရွးေဟာင္းဘတ္စကားေတြရွိတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ အခုခ်ိန္ထိ ခရီးသည္ေတြကို ပို႔ေဆာင္ေပးေနတုန္းပါပဲ။ တိုးရစ္ေတြစိတ္ဝင္စားတဲ့အထဲမွာ ဒီကားေတြလည္းပါတယ္။
ဆန္ဖရန္လို႔ေျပာလိုက္ရင္ တိုးရစ္ေတြေျပးျမင္တာက ေကဘယ္လ္ကားႀကီးေတြေပါ့။ ေကဘယ္လ္ႀကီးက လမ္းေအာက္မွာ ေမာ္တာဆြဲအားနဲ႔ ေရြ႕ေနၿပီး ကားက ဒီေကဘယ္လ္ႀကိဳးႀကီးနဲ႔ ခ်ိတ္ထားကာ ေရြ႕လွ်ားပါတယ္။ ကားရပ္ဖို႔က ေကဘယ္လ္နဲ႔ခ်ိတ္ထားတဲ့ ခ်ိတ္ကို ျဖဳတ္လိုက္ရင္ ကားရပ္သြားတယ္။ ကမ႓ာမွာ ေနာက္ဆံုးလက္က်န္ လူနဲ႔ထိမ္းေမာင္း၊ရပ္ရတဲ့ ဘတ္စကားႀကီးေတြပါ။ ကားမွာ ဘာစက္မွမပါပဲ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ေပးမဲ့ေမာင္းတံတစ္ေခ်ာင္း၊ ဘရိတ္တံတစ္ေခ်ာင္း ပဲပါပါတယ္။
ကားဟြန္းလည္းမရွိေသးတဲ့ေခတ္မို႔ ေခါင္းေလာင္းသံတေဒါင္ေဒါင္သံနဲ႔ သြားေနတာပါ။
တစ္နာရီမွ ကိုးမိုင္ခြဲႏႈန္းပဲ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးက ေရြ႕တဲ့အတြက္ ဒီကားႀကီးေတြကလည္း ဒီႏႈန္းပဲသြားလို႔ရတယ္။ ဒီေလာက္ေႏွးတဲ့ ဘတ္စကားစီးဖို႔ တစ္ခါစီး ခုႏွစ္ေဒၚလာေပးရသဗ်။ လူတန္းစီၿပီး လက္မွတ္ဝယ္စီးေနၾကတာပါ။ စီးသူေတြကေတာ့ တိုးရစ္ေတြခ်ည္း အမ်ားစုပါ။ မတ္တတ္ေတြရပ္ၿပီး ေျခနင္းခုံမွာ တြဲလြဲေတြစီးၾကတယ္။ ေပ်ာ္ၾကတယ္။
ေကဘယ္လ္ကားျပတိုက္လည္းရွိေသးရဲ႕။ ေရွးေဟာင္း ေကဘယ္လ္ဘတ္စကားႀကီးေတြကို ေခတ္အလိုက္ တန္းစီျပထားတယ္။ ေျမေအာက္ေကဘယ္လ္ႀကိဳးႀကီးေတြက ဘယ္ေလာက္ရွည္တယ္၊ ဘယ္ေခတ္ကစတယ္၊ ဘယ္သူကတီထြင္ခဲ့တယ္၊ ကားကိုဘယ္လိုေရြ႕လွ်ားေစတယ္ စသည္ျဖင့္ သမိုင္းဝင္ပံုေတြနဲ႔ ျပထားတယ္။ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးႀကီးေတြက ေမာ္တာဆြဲအားနဲ႔ ေရႊ႕လွ်ားေနတာကို ျပတိုက္ထဲမွာ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ေတြ႕ရပါမယ္။
သမိုင္းဝင္ေကဘယ္လ္ကားအျပင္ သမိုင္းဝင္ လွ်ပ္စစ္ဘတ္စကားေတြလည္းရွိေသးရဲ႕။ ဒီကားေတြကေတာ့ လွ်ပ္စစ္ေကဘယ္လ္ေတြကေန အားယူၿပီးေမာင္းတဲ့ကားေတြပါ။ သံလမ္းေပၚမွာ ေျပးၾကတာေတာ့ တူပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ဒီလိုလွ်ပ္စစ္နဲ႔ေမာင္းတဲ့ေထာ္လီလို႔ေခၚတဲ့ ကားေတြ အဂၤလိပ္ေခတ္ကေန ဦးနေခတ္အထိ ရန္ကုန္လမ္းေတြမွာေျပးခဲ့ေသးပါတယ္။
ဒီကားေတြကို ခုေခတ္ထိ ေျပးလို႔ရေအာင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းထားတာကေတာ့ တိုးရစ္ေတြ ဆြဲေဆာင္မႈတစ္ခုအတြက္ အဓိကပါပဲ။
ဒီေတာ့ စဥ္းစားမိတာေလးရွိလာတယ္။ တို႔ႏိုင္ငံက ဘိုက္ပူႀကီးေတြကို ျပန္ျပင္ရင္း ျမန္မာျပည္တဝိုက္မွာ ' ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္ ဘိုက္ပူကားမ်ား' ဆိုၿပီး တိုးရစ္ေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ေျပးၾကရင္ ေကာင္းမလားလို႔။ တိုးရစ္ေတြ သြားတတ္တဲ့ ေရႊတိဂံုတဝိုက္၊ မန္းေလးတဝိုက္၊ ပုဂံတဝိုက္၊ အင္းေလးတဝိုက္ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဒီေနရာေတြမွာ ဘိုက္ပူဘတ္စကားေတြနဲ႔ တိုးရစ္ေတြအတြက္ ေျပးဆြဲေပးလိုက္ရင္ သူတို႔တေတြ စိတ္ဝင္စားေလမလား ေတြးမိလို႔ပါ။
ဒုတိယကမ႓ာစစ္မတိုင္ခင္က စစ္က်န္အေဆာက္အဦေတြကို ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္အေဆာက္အဦေတြအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး အျပာေရာင္အမွတ္အသားေတြ ကပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒုတိယကမ႓ာစစ္လက္က်န္ ဘိုက္ပူႀကီးေတြကလည္း ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္ ဘတ္စကားႀကီးေတြ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
အျပာေရာင္အမွတ္အသားကပ္ထားတဲ့ ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္ဘိုက္ပူႀကီးေတြ ျမန္မာျပည္တဝိုက္ ေျပးဆြဲေနတာ ျမင္ခ်င္ပါတယ္။ နယ္အခ်ိဳ႕မွာ အနည္းငယ္မွ် ေျပးေနၾကေသးတဲ့ ဘိုက္ပူလက္က်န္ေတြစုစီးၿပီး အေကာင္အထည္ေဖၚၾကရင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါရဲ႕။
အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီေတြေထာင္ၿပီးေပါ့ေလ။ အစိုးရရဲ႕ အကူအညီေတြေတာ့ လိုအပ္မယ္။ ဘိုက္ပူသမိုင္းေၾကာင္း၊ ဘယ္လိုအသံုးေတာ္ခံခဲ့တယ္၊ ဘယ္လို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းခဲ့တယ္ စသည္ျဖင့္ လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာေလးေတြေဝေပး ေၾကာ္ျငာေပးရင္ စိတ္ဝင္စားလာမွာပါ။
ျဖစ္ႏိုင္မယ္ထင္တာေလး ေျပာၾကည့္တာေပါ့ေလ။ ေမာင္လူေပက အစိုးရနဲ႔ေဝးတဲ့ေနရာကလူမို႔ အစိုးရမင္းမ်ားနဲ႔ နီးစပ္သူမ်ားရွိရင္ စိတ္ဝင္စားမယ္ လုပ္ႏိုင္မယ္ထင္သူမ်ားကို တဆင့္ေျပာေပးၾကပါ။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ။
ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္
ေမာင္လူေပ
(ဘိုက္ပူပံုကို အင္တာနက္မွ ယူပါတယ္။)

အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္ရွိသူတိုင္း ရန္ကုန္ေရာက္ဖူးၾကရင္ ဘိုက္ပူလို႔ေခၚတဲ့ ခ်က္ပလက္ေခါင္းတိုႀကီးေတြ စီးဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ (ဘိုလိုကေတာ့ ရွယ္ဘေလေပါ့။ လူေပတို႔ကေတာ့ ဗမာပီပီ ငပိသံနဲ႔ ခ်က္ပလက္လို႔ေခၚရမွ အာေတြ႕ပါတယ္။)
အဲဒီကားႀကီးေတြက ဒုတိယကမ႓ာစစ္မွာ အေမရိကန္စစ္သားေတြ သယ္လာတာတဲ့ဗ်။ ဟုတ္မွာေပါ့။ အဂၤလိပ္ျပည္မွာ ခ်က္ပလက္မွ မရွိတာကိုး။ အေမရိကန္စစ္သားေတြျပန္ေတာ့ က်န္ခဲ့တဲ့စစ္က်န္ကားေတြေပ့ါ။ ၁၉၄၅ဝန္းက်င္ကဆိုေတာ့ ခုဆို ႏွစ္ ၇၀ေက်ာ္ေလာက္ရွိၿပီ။
ေမာင္လူေပတို႔ေက်ာင္းသားဘဝမွာ ဒီကားႀကီးေတြနဲ႔မိတ္ေဆြေတြျဖစ္ခဲ့ရတာ။ ကားႀကီးေတြက အဲဒီအခ်ိန္မွာ ႏွစ္ေလးဆယ္ေက်ာ္ အသက္ရွိေနၿပီ။ ဗမာ့နည္းဗမာ့ဟန္နဲ႔ လက္ပူတိုက္ထားတဲ့ ဒီကားႀကီးေတြက လမ္းေပၚက ခရီးသည္ေတြကို မီးခိုးမဲေတြထုတ္လႊတ္ရင္း တဟဲဟဲေအာ္မည္ကာ သယ္ပို႔ရွာခဲ့တယ္။ အဲဒီေခတ္က ၄၅လိုင္းတို႔၊ ၃၉လိုင္းတို႔က ဘိုက္ပူေတြ ႀကီးစိုးခဲ့တဲ့လိုင္းေတြပါပဲ။
ကားဂီယာတံေနာက္မွာ သစ္သားေထာက္ကေလးနဲ႔။ ဂီယာတခါေျပာင္းတိုင္း ေဒါက္နဲ႔ေထာက္ထားရတယ္။
ဆီ၊ေရ၊ေလ၊ဝိုင္ လို႔ ေရးထားတဲ့ သစ္သားေဘာ္ဒီကားႀကီးကို ေမာင္းတဲ့ ကားဆရာေတြကလည္း ကၽြမ္းသလားမေမးနဲ႔ပဲ။ သံေဘာ္ဒီေတြ သံေျခးစားကုန္လို႔ သစ္သားအိမ္ေဘာ္ဒီျဖစ္၊ ျပဴတင္းေပါက္မွန္ေတြကြဲကုန္ေတာ့ လက္နဲ႔ဆြဲတင္ ဆြဲခ်ရတဲ့ သစ္သားျပဴတင္းေပါက္ေတြျဖစ္၊ ဆိုဖါခုံေတြ ေဆြးေျမ႕ကုန္ေတာ့ သစ္သားခံုေတြျဖစ္ ေနေပမဲ့ ေဆးအထပ္ထပ္သုတ္လို႔ သစ္လြင္ေတာက္ပလို႔ပါ။
ကားႀကီးေပၚမွာလည္း ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြေရးထားေသးရဲ႕။ 'ေခါင္းမျပဴရ။' 'လက္မထုတ္ရ။' ' ေဆးလိပ္မေသာက္ရ။' ' ခါးပိုက္နွိုက္ သတိျပဳပါ။' ' ကြမ္းတံေတြး မေထြးရ။' ' လူလိုသိပါ။' ' ထသြားျပန္ၾကည့္ က်န္ရွိပစၥည္းတာဝန္မယူ' စသည္နဲ႔ အစံုပါပဲ။ ဆီ၊ေရ၊ေလ၊ဝိုင္ နားမွာထိုင္ၿပီးကားေမာင္းတဲ့ကားဆရာအတြက္က ' ခရီးသည္မ်ား၏ အသက္သည္ သင့္လက္ထဲမွာရွိသည္' တို႔။ 'ေျဖးေျဖးေမာင္းပါ' တို႔။ 'ေရွ႕ကားကို ေက်ာ္မတက္ရ' တို႔။ ေရးထားေသးတယ္။ ေျပာမဲ့သာေျပာတာပါ။ အလြန္ေႏွးတဲ့ဘိုက္ပူႀကီးက ဘယ္ကားကိုမွ ေက်ာ္မတက္ႏိုင္ရွာပါဘူး။ သူ႔ကိုသာ ေနာက္ေပၚ ဟီးႏိုး၊ဘီအမ္ေတြက ေက်ာ္တက္သြားတာပါပဲ။
ဒီဘိုက္ပူကားေတြ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ကားသခ်ႋဳင္းမွာ ေရာက္ေနၾကရွာၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ခဏေရာက္ရွိေနထိုင္တဲ့ ဆန္ဖရန္စစၥကိုမွာလည္း ဘိုက္ပူဆန္ဆန္ ေရွးေဟာင္းဘတ္စကားေတြရွိတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ အခုခ်ိန္ထိ ခရီးသည္ေတြကို ပို႔ေဆာင္ေပးေနတုန္းပါပဲ။ တိုးရစ္ေတြစိတ္ဝင္စားတဲ့အထဲမွာ ဒီကားေတြလည္းပါတယ္။
ဆန္ဖရန္လို႔ေျပာလိုက္ရင္ တိုးရစ္ေတြေျပးျမင္တာက ေကဘယ္လ္ကားႀကီးေတြေပါ့။ ေကဘယ္လ္ႀကီးက လမ္းေအာက္မွာ ေမာ္တာဆြဲအားနဲ႔ ေရြ႕ေနၿပီး ကားက ဒီေကဘယ္လ္ႀကိဳးႀကီးနဲ႔ ခ်ိတ္ထားကာ ေရြ႕လွ်ားပါတယ္။ ကားရပ္ဖို႔က ေကဘယ္လ္နဲ႔ခ်ိတ္ထားတဲ့ ခ်ိတ္ကို ျဖဳတ္လိုက္ရင္ ကားရပ္သြားတယ္။ ကမ႓ာမွာ ေနာက္ဆံုးလက္က်န္ လူနဲ႔ထိမ္းေမာင္း၊ရပ္ရတဲ့ ဘတ္စကားႀကီးေတြပါ။ ကားမွာ ဘာစက္မွမပါပဲ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ေပးမဲ့ေမာင္းတံတစ္ေခ်ာင္း၊ ဘရိတ္တံတစ္ေခ်ာင္း ပဲပါပါတယ္။
ကားဟြန္းလည္းမရွိေသးတဲ့ေခတ္မို႔ ေခါင္းေလာင္းသံတေဒါင္ေဒါင္သံနဲ႔ သြားေနတာပါ။
တစ္နာရီမွ ကိုးမိုင္ခြဲႏႈန္းပဲ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးက ေရြ႕တဲ့အတြက္ ဒီကားႀကီးေတြကလည္း ဒီႏႈန္းပဲသြားလို႔ရတယ္။ ဒီေလာက္ေႏွးတဲ့ ဘတ္စကားစီးဖို႔ တစ္ခါစီး ခုႏွစ္ေဒၚလာေပးရသဗ်။ လူတန္းစီၿပီး လက္မွတ္ဝယ္စီးေနၾကတာပါ။ စီးသူေတြကေတာ့ တိုးရစ္ေတြခ်ည္း အမ်ားစုပါ။ မတ္တတ္ေတြရပ္ၿပီး ေျခနင္းခုံမွာ တြဲလြဲေတြစီးၾကတယ္။ ေပ်ာ္ၾကတယ္။
ေကဘယ္လ္ကားျပတိုက္လည္းရွိေသးရဲ႕။ ေရွးေဟာင္း ေကဘယ္လ္ဘတ္စကားႀကီးေတြကို ေခတ္အလိုက္ တန္းစီျပထားတယ္။ ေျမေအာက္ေကဘယ္လ္ႀကိဳးႀကီးေတြက ဘယ္ေလာက္ရွည္တယ္၊ ဘယ္ေခတ္ကစတယ္၊ ဘယ္သူကတီထြင္ခဲ့တယ္၊ ကားကိုဘယ္လိုေရြ႕လွ်ားေစတယ္ စသည္ျဖင့္ သမိုင္းဝင္ပံုေတြနဲ႔ ျပထားတယ္။ ေကဘယ္လ္ႀကိဳးႀကီးေတြက ေမာ္တာဆြဲအားနဲ႔ ေရႊ႕လွ်ားေနတာကို ျပတိုက္ထဲမွာ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ေတြ႕ရပါမယ္။
သမိုင္းဝင္ေကဘယ္လ္ကားအျပင္ သမိုင္းဝင္ လွ်ပ္စစ္ဘတ္စကားေတြလည္းရွိေသးရဲ႕။ ဒီကားေတြကေတာ့ လွ်ပ္စစ္ေကဘယ္လ္ေတြကေန အားယူၿပီးေမာင္းတဲ့ကားေတြပါ။ သံလမ္းေပၚမွာ ေျပးၾကတာေတာ့ တူပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ဒီလိုလွ်ပ္စစ္နဲ႔ေမာင္းတဲ့ေထာ္လီလို႔ေခၚတဲ့ ကားေတြ အဂၤလိပ္ေခတ္ကေန ဦးနေခတ္အထိ ရန္ကုန္လမ္းေတြမွာေျပးခဲ့ေသးပါတယ္။
ဒီကားေတြကို ခုေခတ္ထိ ေျပးလို႔ရေအာင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းထားတာကေတာ့ တိုးရစ္ေတြ ဆြဲေဆာင္မႈတစ္ခုအတြက္ အဓိကပါပဲ။
ဒီေတာ့ စဥ္းစားမိတာေလးရွိလာတယ္။ တို႔ႏိုင္ငံက ဘိုက္ပူႀကီးေတြကို ျပန္ျပင္ရင္း ျမန္မာျပည္တဝိုက္မွာ ' ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္ ဘိုက္ပူကားမ်ား' ဆိုၿပီး တိုးရစ္ေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ေျပးၾကရင္ ေကာင္းမလားလို႔။ တိုးရစ္ေတြ သြားတတ္တဲ့ ေရႊတိဂံုတဝိုက္၊ မန္းေလးတဝိုက္၊ ပုဂံတဝိုက္၊ အင္းေလးတဝိုက္ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဒီေနရာေတြမွာ ဘိုက္ပူဘတ္စကားေတြနဲ႔ တိုးရစ္ေတြအတြက္ ေျပးဆြဲေပးလိုက္ရင္ သူတို႔တေတြ စိတ္ဝင္စားေလမလား ေတြးမိလို႔ပါ။
ဒုတိယကမ႓ာစစ္မတိုင္ခင္က စစ္က်န္အေဆာက္အဦေတြကို ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္အေဆာက္အဦေတြအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး အျပာေရာင္အမွတ္အသားေတြ ကပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒုတိယကမ႓ာစစ္လက္က်န္ ဘိုက္ပူႀကီးေတြကလည္း ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္ ဘတ္စကားႀကီးေတြ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
အျပာေရာင္အမွတ္အသားကပ္ထားတဲ့ ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္ဘိုက္ပူႀကီးေတြ ျမန္မာျပည္တဝိုက္ ေျပးဆြဲေနတာ ျမင္ခ်င္ပါတယ္။ နယ္အခ်ိဳ႕မွာ အနည္းငယ္မွ် ေျပးေနၾကေသးတဲ့ ဘိုက္ပူလက္က်န္ေတြစုစီးၿပီး အေကာင္အထည္ေဖၚၾကရင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါရဲ႕။
အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီေတြေထာင္ၿပီးေပါ့ေလ။ အစိုးရရဲ႕ အကူအညီေတြေတာ့ လိုအပ္မယ္။ ဘိုက္ပူသမိုင္းေၾကာင္း၊ ဘယ္လိုအသံုးေတာ္ခံခဲ့တယ္၊ ဘယ္လို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းခဲ့တယ္ စသည္ျဖင့္ လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာေလးေတြေဝေပး ေၾကာ္ျငာေပးရင္ စိတ္ဝင္စားလာမွာပါ။
ျဖစ္ႏိုင္မယ္ထင္တာေလး ေျပာၾကည့္တာေပါ့ေလ။ ေမာင္လူေပက အစိုးရနဲ႔ေဝးတဲ့ေနရာကလူမို႔ အစိုးရမင္းမ်ားနဲ႔ နီးစပ္သူမ်ားရွိရင္ စိတ္ဝင္စားမယ္ လုပ္ႏိုင္မယ္ထင္သူမ်ားကို တဆင့္ေျပာေပးၾကပါ။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ။
ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္
ေမာင္လူေပ
(ဘိုက္ပူပံုကို အင္တာနက္မွ ယူပါတယ္။)

No comments:
Post a Comment