Sunday, June 10, 2018

ပညာဟူသည္

ပညာဟူသည္

Learn for live together
Learn for live
Learn for live to be
Learn for work

ပညာသင္ရျခင္းအေၾကာင္းေတြကို အလြယ္ဆံုးရွင္းျပတဲ့အခ်က္ေတြပါ။ ပညာသင္ၾကတဲ့အခါ ပညာနဲ႔သင္ညာေရာေထြးေနတတ္တယ္။ သင္ညာဆိုတာ ဆရာသင္ၾကားသေလာက္ကိုေခၚၿပီး၊ ပညာကေတာ့ မိမိဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားတတ္မႈလို႔ ဆိုၾကတယ္။

ပညာဆိုတာ အတိုင္းအဆမရွိပါ။ သင္ယူလို႔လည္းမဆံုး။ ဦးေႏွာက္ကလက္ခံသေလာက္ပဲ သင္ယူႏိုင္ၾကတယ္။ သင္ယူလိုသေလာက္ သင္ယူခ်င္ေပမဲ့ ကိုယ့္ဦးေႏွာက္က မလိုက္ရင္ သင္ယူသေလာက္မရၾက။ အထူးသျဖင့္ ဦးေႏွာက္က စိတ္မဝင္စားတဲ့အရာေတြ သင္ယူရတဲ့အခါ ပိုသိသာတယ္။ သင္တာကို နားလည္ဖို႔ခက္ခဲတာ၊ မွတ္သားဖို႔မလြယ္တာ၊ မွတ္ၿပီးရင္လည္း ေမ့လြယ္တာေတြဟာ သင္ၾကားရတဲ့ဘာသာကို စိတ္ဝင္စားမႈနည္းလို႔ေပါ့။

လူရဲ႕ဦးေႏွာက္က မွတ္ဉာဏ္စြမ္းရည္ေတြ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးမတူၾကသလို မွတ္ႏိုင္တဲ့ဘာသာရပ္ေတြလည္းမတူၾက။ ဒါေၾကာင့္တခ်ိဳ႕က စာက်က္ရတဲ့ဘာသာေတြထူးခၽြန္ၿပီး တခ်ိဳ႕က ဂဏန္းသခ်ာၤတြက္ရတဲ့ဘာသာထူးခၽြန္ၾကတယ္။ ဘာသာရပ္အားလံုးကို ထူးခၽြန္သူဆိုတာ အေတာ္နည္းပါတယ္။ သခ်ာၤထူးခၽြန္သူဟာ ဘိုင္အိုဘာသာမ်ားတဲ့ေမဂ်ာေတြယူရတဲ့အခါ အခက္ေတြ႕ရတတ္သလိုက်က္စာျဖစ္တဲ့ဘိုင္အိုထူးခၽြန္သူက သခ်ာၤယူမိျပန္ရင္လည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း။

ဆယ္တန္းစာေမးပြဲေအာင္စာရင္းထြက္ၿပီးရင္ ေက်ာင္းသားမိဘေတြဆီကၾကားရၿမဲစကားတစ္လံုးကေတာ့ " အမွတ္ေပါင္း(--)ရတယ္၊ ဘာယူသင့္လဲ" ဆိုတဲ့ စကားပဲ။ မိဘပီပီ သားသမီးေတြရဲ႕ ေရွ႕ေရးအတြက္ ပူၾကရတာ ဓမၼတာ။ ကေလးေတြကလည္း (၁၆)အရြယ္။ လူႀကီးမျဖစ္ေသးေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ မေတြးတတ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အားလံုးက မိဘေတြေခါင္းေပၚေရာက္ေပါ့။

ဒီလိုဆံုးျဖတ္ၾကတဲ့အခါ ဟိုအရင္ ႏွစ္မ်ားစြာကအတိုင္း ဆယ္တန္းအမွတ္၊ က်ား၊မ ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ပဲ ဆံုးျဖတ္ၾကရတယ္။ ကေလးရဲ႕ဝါသနာ၊ ထူးခၽြန္မႈ၊ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵေတြက အလိုလို ေနာက္ေရာက္သြားတတ္တာကိုး။ မိဘေတြက ကိုယ္တိုင္ဆရာဝန္မျဖစ္ခဲ့ရလို႔ ကိုယ့္သားသမီးကို ဆရာဝန္ျဖစ္ေစခဲ့တာမ်ိဳး၊ အင္ဂ်င္နီယာမျဖစ္ခဲ့ရလို႔ အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္ေစခဲ့တာမ်ိဳးေတြလည္း ေတြ႕ရတယ္။ တိုင္းျပည္အေနအထားအရ YTU(Ex RIT) ၊ ေဆးတကၠသိုလ္တို႔ဟာ ထိပ္ဆံုးက ပန္းပန္ေနဆဲ။ ကေလးျဖစ္သူ ဝါသနာမပါတဲ့ေက်ာင္းကို အတင္းတက္ခိုင္းရတဲ့အခါ မိဘနဲ႔သားသမီးၾကားမွာ ဝိေရာဓိေတြလည္း ျဖစ္ၾကတာ ၾကားေနရတယ္။ သူတို႔ဝါသနာ၊ အေျခအေန၊ မိဘရဲ႕ဆႏၵအားလံုးထပ္တူၾကလို႔ကေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။ ဝါသနာပါေပမဲ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့အမွတ္မမွီပဲ တစ္မွတ္၊ ႏွစ္မွတ္နဲ႔ ကပ္ျပဳတ္ရတဲ့ ကေလးေတြလည္းအမ်ားႀကီး။ သူတို႔ေလးေတြအတြက္ ဒုတိယအခြင့္အေရးမရွိရွာ။

ေမာင္လူေပ ေခတၱအေျခစိုက္ေနထိုင္ရာ အေမရိကားမွာလည္း ဒီလိုဝိေရာဓိေတြ ရွိတယ္။ အာရွႏိုင္ငံေတြက ေရာက္လာတဲ့မိဘေတြက သူတို႔သားသမီးေတြကို ဆရာဝန္၊ အင္ဂ်င္နီယာပဲ ျဖစ္ေစခ်င္ၾကတာမ်ားေလေတာ့ မၾကာခဏၾကားရတဲ့ အသံေတြေပါ့။  ဒီႏိုင္ငံမွာ အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္ဖို႔ ျမန္ေပမဲ့ ဆရာဝန္ျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ မလြယ္လွ။ အေမရိကားမွာ ေဆးေက်ာင္းတက္ဖို႔ဆိုရင္ Undergraduate ( ႐ိုး႐ိုးဘြဲ႕)လို႔ေခၚတဲ့ B.A/B.Sc ဘြဲ႕တစ္ခုရမွ ေလွ်ာက္လို႔ရတယ္။ ေဆးေက်ာင္းေလွ်ာက္ဖို႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ ယူနစ္ေတြျပည့္ေအာင္လည္း ယူရတယ္။ ဝင္ခြင့္စာေမးပြဲလည္းေျဖရတယ္။ တက္ခ်င္တဲ့ေက်ာင္းက လက္ခံမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ေဆးေက်ာင္း( Medical School ) က Graduate school ( အထက္တန္းဘြဲ႕ေပးတဲ့ေက်ာင္း)မို႔ ေက်ာင္းလခလြတ္ၿငိမ္းခြင့္ေတြဘာေတြ ေလွ်ာက္လို႔မရ။ ေစ်းႀကီးႀကီးေပးၿပီး တက္ၾကရတာ။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေငြေတြသိန္းခ်ီ ေခ်းငွားၿပီးတက္ၾကတာပဲ။ စာေမးပြဲက်ၿပီး ေဆးေက်ာင္းကျပဳတ္လို႔ကေတာ့ အေႂကြးေတြပိၿပီး ေသၿပီဆရာေပါ့။

ေဆးေက်ာင္းကေအာင္ၿပီးရင္လည္း အလုပ္သင္ဆရာဝန္ resident ဘဝမွာ သံုးႏွစ္ၾကာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျခခံပညာ အထက္တန္းလို႔ေခၚတဲ့ ဆယ့္ႏွစ္တန္းေအာင္ၿပီးေနာက္မွာ ႐ိုး႐ိုးဘြဲ႕အတြက္ေလးႏွစ္၊ ေဆးေက်ာင္းတက္ဖို႔ စာေမးပြဲအတြက္ျပင္ဆင္ခ်ိန္တစ္ႏွစ္၊ ေဆးေက်ာင္းမွာသံုးႏွစ္၊ အလုပ္သင္ဆရာဝန္သံုးႏွစ္ အနည္းဆံုးစုစုေပါင္း (၁၁)ႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ဆရာဝန္စစ္စစ္ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဒီလိုအၾကာႀကီးဇြဲရွိရွိနဲ႔ႀကိဳးစားႏိုင္မွ ျဖစ္ရတဲ့ဆရာဝန္ဘဝမို႔ တန္ဖိုးထားၾကတယ္ထင္ပါရဲ႕။ ကေလးအမ်ားစုက အေႂကြးပင္လယ္နဲ႔ ေဆးေက်ာင္းတက္ၾကဖို႔ စိတ္မဝင္စား။ ဆရာဝန္ျဖစ္ေစလိုတဲ့ မိဘေတြနဲ႔ ပဋိပကၡေတြျဖစ္ၾကပါေရာ။

အေမရိကားမွာ တစ္ခုေကာင္းတာက ဆယ့္ႏွစ္တန္းၿပီးရင္ တကၠသိုလ္ႀကီးေတြကိုတန္းေလွ်ာက္ၿပီး လက္ခံရင္တက္လို႔ရတယ္။ လက္မခံလို႔ မတက္ရရင္လည္း ကိုယ့္ေဒသမွာရွိတဲ့ ေဒသေကာလိပ္( Community College ) တစ္ခုခုမွာ တကၠသိုလ္ေပါင္းကူး ( University Bridge program ) ေတြကေန တဆင့္ ကိုယ္စိတ္ဝင္စားတဲ့ တကၠသိုလ္ကို ျပန္ေပါင္းကူးဖို႔ ဒုတိယအခြင့္အေရးရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္က ေက်ာင္းတက္ဖို႔ေရာက္လာတဲ့ကေလးအမ်ားစုက အေမရိကားေဒသေကာလိပ္အရင္တက္ၿပီးမွ တကၠသိုလ္ႀကီးေတြကို ျပန္ေရာက္ၾကသူမ်ားပါတယ္။ ခ႐ိုနီလို႔ေခၚတဲ့သူေဌးႀကီးေတြရဲ႕သားေတြလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း၊ သာမန္သူေဌးသားလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း။ အရမ္းထူးခၽြန္တဲ့ကေလးေတြသာ တကၠသိုလ္ႀကီးေတြကို တိုက္႐ိုက္တက္ခြင့္ရၾကတာကိုး။ ေဒသေကာလိပ္မို႔ ကုန္ၾကစားရိတ္လည္း သက္သာေသးရဲ႕။

ျမန္မာျပည္မွာလည္း ကိုယ္တက္ခ်င္တဲ့ေက်ာင္းကို ေလွ်ာက္ေပမဲ့ ဝင္ခြင့္မရလို႔မတက္ရတဲ့ကေလးေတြအတြက္ ဒီမွာလို ေဒသေကာလိပ္ကေန ျပန္ၿပီးေပါင္းကူးေပးတဲ့အစီအစဥ္ေလးေတြရွိရင္ အရမ္းေကာင္းမွာပဲ။ ေဆးေက်ာင္းတို႔ ဝိုင္တီယူတို႔တက္ဖို႔ တစ္မွတ္၊ ႏွစ္မွတ္နဲ႔ ကပ္ျပဳတ္ရတဲ့ကေလးေတြအတြက္ ဒုတိယအႀကိမ္အခြင့္အေရးေပါ့။ သူတို႔ေတြ ေက်ာင္းၿပီးတဲ့အခါ တိုင္းျပည္အတြက္လည္း ပညာတတ္ေလးေတြပိုရလို႔ ပိုအက်ိဳးမ်ားမယ္။  ဆယ္တန္းေအာင္စာရင္းက ဘဝရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္မဟုတ္ေပမဲ့ ဘဝအတြက္အေရးပါတဲ့အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေနေသးတာေတာ့ ေသခ်ာေနပါေသးတယ္။

ပညာနဲ႔တည္ေဆာက္တဲ့ႏိုင္ငံမွ ရည္ရွည္အက်ိဳးမ်ားမွာမို႔ ပညာတတ္လူငယ္ေလးမ်ားကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။

ခ်စ္တဲ့

ေမာင္လူေပ

ဓါတ္ပံု ခရက္ဒစ္- သူမ်ားဟာ

No comments:

Post a Comment