ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ၊ ေတာင္ငူ
ျမန္မာျပည္မွာ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူပူေဇာ္ပြဲေတြက်င္းပတဲ့ၿမိဳ႕ရြာေတြအမ်ားအျပားရွိတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ေတာင္ငူ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူဟာလည္း ထင္ရွားပါတယ္။
ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူဘုရားပြဲဆိုတာ ေဂါတမဘုရားေလာင္းဟာ သုေမဓါရွင္ရေသ့ဘဝမွာ ဘုရားဆုပန္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီပကၤရာဘုရားကစၿပီး ေဂါတမဘုရားထိ (၂၈)ဆူေသာဘုရားေတြကို ရည္စူးတဲ့ပြဲတဲ့။ ဒီပကၤရာဘုရားေရွ႕ကပြင့္ခဲ့တဲ့ တဏွကၤရာဘုရားတို႔ ေမဓကၤရာဘုရားတို႔၊ သရဏကၤရာ ဘုရားတို႔ပါ ကမ႓ာတစ္ခုထဲမွာပြင့္ခဲ့လို႔ဆိုၿပီး ထည့္ေရတြက္တဲ့အတြက္ ဒီပကၤရာဘုရားက နံပါတ္(၁)မဟုတ္ပဲ နံပါတ္(၄)ဘုရားျဖစ္သြားရတယ္လို႔ ေရွ႕မီေနာက္မွီ လူႀကီးေတြဆီက ၾကားဖူးခဲ့တယ္။ " သုေမဓါရွင္ရေသ့က ဒီပကၤရာဘုရားဆီမွာ ဘုရားဆုပန္တာဆိုရင္ ဒီပကၤရာဘုရားက ဘုရားနံပါတ္(၁)ျဖစ္ရမွာ၊ ဘာလို႔ နံပါတ္(၄)ျဖစ္ေနတာလဲ" လို႔ လူႀကီးေတြကိုေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ေမးတတ္ခဲ့တာလည္း အမွတ္ရတယ္။
ဘုရားဘြဲ႕ေတာ္ေတြက မွတ္ရခက္ေတာ့ ဘုရားနံပါတ္ေတြပဲ မွတ္ထားၾကပါတယ္။ ဘယ္ရပ္ကြက္က ဘယ္ဘုရားနံပါတ္မဲေပါက္တယ္ဆိုမွ ေတာင္ငူၿမိဳ႕ ေကလဇာတီဘုရားဝန္းထဲက ႏွစိက်ိပ္ရွစ္ဆူဘုရားသမိုင္းသြားဖတ္ၾကရတာပါ။ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူဘုရားေတြက ထိုင္ေတာ္မူပံုစံတူေတြ။ အခ်ိဳ႕ေဒသေတြမွာေတာ့ ေဒသစာရီႂကြတာ ထိုင္ေတာ္မူနဲ႔ မလိုက္ဖက္လို႔ဆိုၿပီး ရပ္ေတာ္မူကိုယ္ေတာ္ေတြနဲ႔ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူလွည့္ၾကပါတယ္။
ႏွစိက်ိပ္ရွစ္ဆူလွည့္တဲ့ အေလ့အထဟာ ျမန္မာျပည္ကိုဘယ္အခ်ိန္ကေရာက္ႏွင့္တယ္ဆိုတာ ေသခ်ာမသိပါဘူး။ ႏွစ္တစ္ရာပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္ပဲ ရွိမယ္လို႔ မွန္းၾကပါတယ္။ ေတာင္ငူႏွစိက်ိပ္ရွစ္ဆူပြဲကေတာ့ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးမၾကာခင္က စခဲ့ၾကတာမို႔ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ခုႏွစ္ဆယ္နည္းပါးရွိေနပါၿပီ။ ေတာင္ငူႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူလို နာမည္ႀကီးတဲ့ ႏွစိက်ိပ္ရွစ္ဆူပြဲကေတာ့ ပ်ဥ္းမနားႏွစိက်ိပ္ရွစ္ဆူပြဲေပါ့။ သူ႔ုၿမိဳ႕ကိုယ္သြား၊ ကိုယ့္ၿမိဳ႕သူလာေတြေပါ့။ လူငယ္ေတြပီပီ ရန္ျဖစ္ၾကတာအနည္းငယ္ရွိတတ္ေပမဲ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႏွစ္ၿမိဳ႕လံုးမွာ ေအးခ်မ္းစြာရွိၾကပါတယ္။
ေတာင္ငူနဲ႔ပ်ဥ္းမနားႏွစိက်ိပ္ရွစ္ဆူပြဲေတြ နာမည္ႀကီးတဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ ရန္ကုန္က နာမည္ေက်ာ္အဆိုေတာ္ေတြ တီးဝိုင္းေတြကို အခမဲ့ၾကည့္ၾကရလို႔ပါပဲ။ ေမာင္လူေပတို႔ ခပ္ငယ္ငယ္မွာ အီးမရွင္းတို႔ ပေလးဘြိဳင္တို႔ ေပၚစေခတ္။ သန္းႏိုင္၊ သိန္းတန္၊ ပုလဲ၊ စိန္လြင္၊ မင္းမင္းလတ္၊ စိန္ဝင္းထြန္း၊ မဂ်စ္တို႔ ေခတ္။ ဒရမ္ေတြအရမ္းေခါက္ၿပီး ဂစ္တာေတြအပီတီးတာအားၾက။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ အေမဟင္းခ်က္တဲ့ ဒန္အိုးႀကီးငယ္ေတြ တန္းစီၿပီး သစ္ကိုင္းေခ်ာက္ခပ္ငယ္ငယ္နဲ႔ အပီေခါက္တာ ဂလံုဂလြမ္သံေတြဆူေတာ့ အေမေရာက္လာ။ သူ႔ဒန္အိုးေတြကြဲကုန္ပါၿပီဆိုၿပီး သားေတာ္ေမာင္ကို လိုက္သမလို႔ အိမ္ပတ္ေျပးရတာလည္းအမွတ္ရ။
အဲဒီေခတ္မတိုင္မီကေတာ့ အဆိုေတာ္ရင္ဂိုတို႔အေဖ(နာမည္မမွတ္မိ)တို႔ ပါဝင္တဲ့ ေကတုထံတ်ာဆိုတဲ့ ျမန္မာသံစံုတီးဝိုင္းႀကီးနဲ႔ ျမန္မာ့အသံအဆိုရွင္ေတြဆိုခဲ့ၾကတယ္။ ေကတုဝင္းထြတ္အပါအဝင္ အဆိုေကာင္းတဲ့ျမန္မာသံအဆိုေတာ္ေတြ ထြက္ေပၚခဲ့တယ္။ ျမန္မာသံစဥ္ျဖစ္တဲ့ ေကတုထံတ်ာေခတ္ကို စတီရီယိုေခတ္ကလႊမ္းသြားခဲ့တာ။
ငါ ဘိုဘိုဟန္၊ နင္ဘယ္သူလဲတို႔ တတိယေျမာက္ရီးစားစကားနိဒါန္းတို႔ဆိုရင္ ဘိုဘိုဟန္ မဆိုမျဖစ္တဲ့ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူသီခ်င္းေတြ။ က့ံေကာ္ေတာမ်ိဳးေအာင္ရဲ႕ ေအးမိစံကပထမ၊ ကၽြန္ေတာ္ကဒုတိယတို႔ ရင္မွာေအးျမရေစသားတို႔လည္း ေတာင္ငူႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူမွာေပါက္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြ။ ေဇာ္မင္းေလး၊ ေလးေလးႏြယ္၊ ေအာင္ကိုလတ္၊ ခိုင္ထူးတို႔ကစၿပီး ေကာ္နီ၊ ေဟမာေခတ္အထိ မွီခဲ့တယ္။ ရပ္ကြက္ေတြထဲမွာ လူခ်မ္းသာမ်ားတဲ့ရပ္ကြက္ေတြျဖစ္တဲ့ (၁၅,၁၆,၁၇) ရပ္ကြက္ေတြက ရန္ကုန္အဆိုေက်ာ္ေတြငွားၾကတယ္။ စီးပြားေရးက်ပ္တည္းလာတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေရႊႏွင္းဆီ၊ အုပ္တြင္းၾကယ္နီစတဲ့ ေဆးလိပ္ေၾကာ္ျငာႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူပြဲဘဝ ေရာက္မွန္းမသိေရာက္ခဲ့ရတယ္။ ဒီေဆးလိပ္ခံုႀကီးေတြက ေငြကုန္ခံၿပီး ရန္ကုန္တီးဝိုင္း၊ အဆိုေတာ္ေတြငွားေပးတဲ့ စပြန္ဆာေခတ္အထိ မွီခဲ့တယ္။
ရန္ကုန္ဝိုင္းေတြနဲ႔အဆိုေတာ္ေတြ သံုးဝိုင္းေလးဝိုင္းအၿပိဳင္ငွားႏိုင္တဲ့ေခတ္ေတြရွိခဲ့သလို တစ္ဝိုင္းမွမငွားႏိုင္လို႔ ၿမိဳ႕ခံတီးဝိုင္းနဲ႔ရန္ကုန္အဆိုေတာ္သံုးေလးေယာက္ပဲပါတဲ့ ႏွစ္ေတြလည္းမနည္း။ တစ္ဝိုင္းမွမငွားႏိုင္လည္း ကိစၥမရွိ။ ေတာင္ငူၿမိဳ႕ခံဝိုင္းေတြကလည္းမေခ။ ရင္ဂိုတို႔ဝိုင္း၊ ကိုခိုင္ဘြားတို႔ဝိုင္းနဲ႔ ကိုယ့္ဝိုင္းနဲ႔ကိုယ္ၿမိဳင္ဆိုင္ပါတယ္။ ေတာင္ငူသား တ႐ုတ္အမ်ိဳးသားမ်ားအသင္းရဲ႕ တ႐ုတ္တီးဝိုင္းကလည္း ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူပြဲမွာ ႏွစ္တိုင္းမပါမျဖစ္။ ခ်စ္တီးယားအဖြဲ႕ကလည္းတီးဝိုင္းမပါေပမဲ့ ခ်စ္တီးကုလားအကနဲ႔ ဘုရားပင့္တာ ႏွစ္စဥ္ပါပဲ။
ေတာင္ငူႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူလွည့္ပြဲက တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း(၁၃)ရက္ညမွာက်င္းပပါတယ္။ ဗဟိုမ႑ပ္နဲ႔အက်အန။ လမ္းေထာင့္ေတြမွာ ဆိုကတီးဆိုၿပီး ဆိုင္းပုဒ္ေတြကပ္ထားတယ္။ မဂၤလာစည္ေတာ္နဲ႔အကနဲ႔ထြက္လာၾကတယ္။ ဘုရားနံပါတ္(၁)ကေန အစဥ္အတိုင္းႂကြခ်ီရတယ္။ ဆင္းရဲတဲ့ရပ္ကြက္ေတြက ဓမၼစၾကာၤအဖြဲ႕ေလာက္ပဲပါလို႔ ေရွ႕ဆံုးဘုရားေတြယူရၿပီး အက၊တီးဝိုင္း၊ အဆိုပါတဲ့ရပ္ကြက္ေတြ ေနာက္ကလိုက္ၾကရတယ္။ ဘုရားေတြကို အလွဆင္ထားနဲ႔ကားေတြနဲ႔ပင့္ၾကတယ္။ ဘုရားကားေတြၿပိဳင္ၾကသလို တီးဝိုင္းတင္မဲ့ကားေတြလည္းၿပိဳင္ၾကတယ္။ သစ္ကားႀကီးကို ပတ္ၿပီးခိုင္ခိုင္ခန္႔ခန္႔ စင္ေဆာက္တာမို႔ သစ္ေတြတန္နဲ႔ခ်ီကုန္တဲ့အျပင္ ပန္းခ်ီေရးခ၊ ေဆးခ်ယ္ခလည္းမနည္း။ စုေပါင္းအားနဲ႔ ေျဖရွင္းၾကတာပါပဲ။ ပန္းခ်ီစိုးျမင့္စိန္ရဲ႕ လက္ရာေတြ အမ်ားႀကီးပါခဲ့တာ မွတိမိပါေသးရဲ႕။
အခုလည္း ေတာင္ငူႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူတဲ့ေဟ့လို႔ အသံၾကားတာနဲ႔ အိမ္ျပန္ခ်င္စိတ္က တားမရ။ တကယ္ျပန္မရေတာ့ အိပ္မက္ထဲမွာ အိမ္ျပန္ျဖစ္တယ္။ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူပြဲကို လြမ္းလို႔ေရးတဲ့စာ။
အိမ္လြမ္းသူတိုင္း အိမ္ျပန္ႏိုင္ၾကတဲ့ဘဝေတြ ျဖစ္ၾကပါေစ။ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြကိုအမွတ္ရလွ်က္ပါ။
ခ်စ္တဲ့
ေမာင္လူေပ
(ဓါတ္ပံု ခရက္ဒစ္ မူရင္းပိုင္ရွင္)
No comments:
Post a Comment