ေရႊဘိုသားေတြက ေျပာၾကတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အခ်ိန္တန္ရင္ ေရႊတိဂံုဆီ ျပန္ခ်င္တယ္။
သူမ်ားေတြက ေရႊတိဂံုမွာ အ့ံဘြယ္ကိုးမ်ိဳးရွာၾကတယ္။ ဘာထူးမယ္ ညာထူးမယ္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေရႊတိဂံုေရာက္ရင္ ဘာမွမရွာဘူး။ ေနမပူပဲ အရိပ္ရမဲ့ ေနရာကေန ေရႊတိဂံုကို ၾကည့္တယ္။ ဖူးတယ္။ ၾကည္ႏူးတယ္။
ေရႊတိဂံုကို ဘုရားတစ္ဆူလံုးအျပည့္ ျမင္ရတဲ့ ေနရာက ေအာင္ေျမေနရာပဲရွိတယ္။ အဲဒီေနရာကလည္း အၿမဲတန္း ျပည့္ေနတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရိပ္ရတဲ့ တန္ေဆာင္း တစ္ခုခုမွာ ထိုင္ၿပီး ေရႊတိဂံုကို ဖူးေလ့ရွိတယ္။
ေရႊတိဂံုကို ကုန္သည္ညီေနာင္က တည္တယ္။ ဘုရားေလးဆူတို႔ရဲ႕ ဓါတ္ေတာ္ေတြ ကိန္းဝတ္တယ္ ဘာညာနဲ႔ ဖတ္ဖူးေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့အတြက္ေတာ့ ဘုရားေစတီမွန္ရင္ သက္ရွိထင္ရွားဘုရားကို ရည္မွန္းပူေဇာ္တာမို႔ အတူတူ။ တန္ခိုးႀကီးဘုရား နာမည္တတ္ရင္ေတာ့ တျခားေစတီပုထိုးေတြက တန္ခိုးမရွိသလို အဓိပၸာယ္ ေရာက္မယ္။
ဒါဆို ဘာလို႔ ေရႊတိဂံုကို လာလဲလို႔ ေမးရင္ ေရႊတိဂံုရဲ႕ ခမ္းနားမႈေၾကာင့္ လို႔ပဲ ေျပာရမယ္။ ေရႊတိဂံုရဲ႕ထုထည္ ႀကီးမားမႈ၊ ေစတီရဲ႕ ေျပျပစ္လွပမႈ၊ ျမန္မာမႈ ဗိသုကာလက္ရာေတြရဲ႕ ေကာက္ေၾကာင္းအစံုအလင္ရဲ႕ အႏုပညာ ေျမာက္မႈ ေတြေၾကာင့္ ေရႊတိဂံုကို မၾကာခဏ သြားျဖစ္တယ္။
ေရႊတိဂံုရဲ႕ ေအာက္ေျခထုထည္ႀကီးမားရံုမကပ
ေစတီရံေတြကလည္း မနည္းလွ။ တန္ေဆာင္းေတြ ရွိသမွ်ကလည္း ဘုရား႐ုပ္ထုေတြ အျပည့္။ေနရာမရွိေတာ့ ရတဲ့ေနရာ က်န္တဲ့ ေနရာေလးမွာ ျဖစ္ေအာင္ တည္ထားခဲ့ၾကတယ္။ ဘုရားဆင္းတုေတြက အစီအစဥ္တက် မရွိေတာ့ပဲ လွည့္ခ်င္ရာ လွည့္ျဖစ္ကုန္ၾကေရာ။ ဆင္းတုေတြ က အစီအစဥ္တက် မဟုတ္ပဲ ေစာင္းတန္းေတြမွာ တည္ရွိေနတာက ေရႊတိဂံုရဲ႕ ထူးျခားမႈ ျဖစ္ျပန္ပါတယ္။
အဲဒီ ဆင္းတုေတာ္ အဆူဆူရဲ႕ အလႈရွင္ နာမည္ေတြ လိုက္ဖတ္ရင္းနဲ႔ ရန္ကုန္သမိုင္းကို တစိတ္တေဒသ ကိုလည္း သိႏိုင္ေသးတယ္။
ဘုရားရင္ျပင္ေပၚက လူေတြရဲ႕ သြားလာ လႈပ္ရွားမႈေတြကို တန္ေဆာင္းထဲမွာထိုင္ရင္း ေလ့လာႏိုင္တယ္။ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံုေတြ ကြဲၾကသလို ျပဳမူေျပာဆိုပံုေတြလည္း မတူၾက။ တခ်ိဳ႕က ေဘးလူေတြကို အားနာလို႔ တိုးတိတ္စြာ အာရံုျပဳတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဂ႐ုမစိုက္ပဲ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္။
ေရႊတိဂံုတက္ရင္ ေတာင္ဘက္ေစာင္းတန္းက တက္ျဖစ္တာ မ်ားတယ္။တတ္ႏိုင္သမွ် ေျခလွ်င္ပဲ တက္တယ္။ ေစာင္းတန္းက ေစ်းတန္းမွာ ဖတ္ခ်င္တဲ့ စာအုပ္ေလးေတြလည္း ဝယ္ျဖစ္တယ္။ ပန္းသည္ေလးေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ ပန္းေရာင္းတာ မိတ္ေခၚတာကေတာ့ သူတို႔ စီးပြားေရးပဲေလလို႔ သေဘာထားရတာပဲ။
ေနာက္တစ္ခု ေရႊတိဂံုမွာ ဘဝင္မၾက ျဖစ္ရတာက အိမ္သာကိစၥ။ ဘုရားရင္ျပင္မွာ ဖိနပ္မစီးရဆိုတာ သဘာဝၾကတယ္ထားဦး။ ဝတၱကၠေျမဆိုၿပီး အိမ္သာထဲလည္းဖိနပ္မစီးရတာ အေတာ္ဆိုးတယ္ ထင္မိတယ္။ အိမ္သာထဲက အညစ္အေၾကးေတြက ေျခမွာေပ။ အဲဒီေျခေထာက္နဲ႔ ဘုရားျပန္တက္ေတာ့ ရင္ျပင္ေတာ္ ပိုညစ္ပတ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလည္း ဒီလိုပဲ။ ဖိနပ္မစီးရေတာ့ ေျခေထာက္ေတြေပ။ ေက်ာင္းေပၚကိုတက္ေတာ့ ေက်ာင္းႀကီးညစ္ပတ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခတ္မွီတဲ့ တခ်ိဳ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြက ဖိနပ္စီးခြင့္ျပဳတာ။ ေက်ာင္းေပၚတက္မွ ဖိနပ္ခၽြတ္ေတာ့ ေက်ာင္းသန္႔ရွင္းတာေပါ့။
ဘန္ေကာက္က ျမဘုရားသြားေတာ့ ရင္ျပင္မွာ ဖိနပ္စီးခြင့္ရွိတယ္။ ျမဘုရားထားရာ ေက်ာင္းေဆာင္ထဲ ဝင္မွ ဖိနပ္ကို စင္မွာ ေသေသခ်ာခ်ာထည့္ၿပီး ဝင္ဖူးရတာ ၾကံဳရေတာ့ စည္းကမ္းရွိမႈနဲ႔ သန္႔ရွင္းမႈရွိလို႔ သေဘာၾကခဲ့တယ္။ကြ်န္ေတာ္တို႔
ေရႊတိဂံုအေၾကာင္း ေျပာရင္း ေဘးေရာက္ကုန္ၿပီ။ ေရႊတိဂံု ထာဝရ ဘက္စံု ျပဳျပင္ေရးဆိုၿပီး လုပ္ေနၾကတာ ၾကာၿပီ။ ဘာေတြဘယ္ေလာက္ရလို႔ ဘာေတြျပင္တယ္။ ဘာညာနဲ႔ တိုင္းျပည္သိေအာင္ သတင္းစာထဲမွာ ေၾကညာတာလည္း မရွိေလေတာ့ ဘာေတြ တိုးတက္တယ္။ ေခတ္မွီေအာင္ ငလွ်င္ဒါဏ္ ခံႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လို နည္းပညာေတြနဲ႔ မြန္းမံထိန္းသိမ္းထားတယ္လည္
ေခတ္မွီ စက္ကရိယာေတြေပၚေနပါၿပီ။ နည္းပညာေတြလည္း ရွိေနပါၿပီ။ဘုရားကို သရီးဒီစကန္ (3D Scan) ဖတ္လို႔ ရတဲ့ စက္ေတြနဲ႔ ၾကည့္လိုက္ရင္ အတြင္းမွာ ထုဘယ္လိုရွိတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ အားနည္းေနတယ္။ ဘယ္ေနရာကို အားျဖည့္ (reinforce) ရမယ္ သိရေတာ့ ဘုရားေစတီႀကီးရဲ႕ ၾက႕ံခိုင္မႈကို ပိုၿပီး သိႏိုင္တာေပါ့။ ကုန္းေတာ္ရဲ႕ ၾက႕ံခိုင္မႈကိုလည္း ဘူမိေဗဒ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ေခတ္မွီ စစ္ေဆးရမယ္။ ပညာရွင္ေတြ အမ်ားစုရဲ႕ အၾကံျပဳမႈကို လိုက္နာၿပီး လိုအပ္တဲ့ အားျဖည့္မႈေတြ ထည့္သြင္းသင့္တယ္။ ေရႊတိဂံုရဲ႕ ငါးမိုင္ပတ္လည္ကို လံုျခံဳမႈဇံု (safety zone) သတ္မွတ္ၿပီး အေဆာက္အဦမ်ားကို အျမင့္ေဆာက္ျခင္း၊ ပိုင္အနက္ႀကီး ႐ိုက္ျခင္း၊ ေျမတူးျခင္း၊ေျမေအာက္ေရ ထုတ္ယူျခင္း စသည္မ်ားကို ကန္႔သတ္ရပါမယ္။
ဒါမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်စ္တဲ့ ေရႊတိဂံုဟာ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္ရွ ိမွာပါ။ ဒဂံုစီးတီးလို စီမံကိန္းကို ဆန္႔က်င္ၾကရင္း ေရႊတိဂံုကို ကယ္တင္ၾကရေအာင္။
"ေရႊတိဂံုကိုျမင္လွ်င္ ကိုယ့္ျပည္ ကိုယ့္ေျမ ကိုယ့္ဌာနည္တြင္ ျပန္ေရာက္သည္သို႔ စိတ္အားရယ္ ေပ်ာ္ရႊင္။"
ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္
ေမာင္လူေပ

No comments:
Post a Comment