Saturday, January 6, 2018

ခရီးသြားျမင္ကြင္းက်ယ္(၁)

ခရီးသြားျမင္ကြင္းက်ယ္(၁)

ေတာသားၿမိဳ႕ေရာက္ေပါ့။ ဟိုေမာ့ဒီၾကည့္နဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးကို ေယာင္လယ္လယ္ေရာက္လာၿပီးသကာလ ခရီးေတြထြက္ျဖစ္ခဲ့သည္။

ခရီးထြက္သည္ဆိုေသာ္လည္း ခရီးအသစ္ေတြေတာ့မဟုတ္။ သြားခဲ့တာအႀကိမ္ႀကိမ္။ ႀကိဳက္လြန္လြန္းလို႔ ထပ္ခါထပ္ခါ သြားျဖစ္ေနျခင္းမွ်သာ။ ရန္ကုန္မွ ေတာင္ႀကီး၊ ေတာင္ႀကီးမွမန္းေလး၊ မန္းေလးမွ ျပင္ဦးလြင္၊ ျပင္ဦးလြင္မွ ပုဂံဆီသို႔။

ရန္ကုန္မွ မနက္ေစာေစာထြက္၊ အျမန္လမ္းမွ ေပ်ာ္ဘြယ္လမ္းခြဲ၊ သာစည္ေရႊေညာင္လမ္းအတိုင္း ေတာင္ႀကီးသို႔အေရာက္ ဆယ့္ႏွစ္နာရီခန္႔ၾကာ၏။ ေပ်ာ္ဘြယ္တြင္ ေန႔လည္စာစားၾကသည္။ လမ္းတေလွ်ာက္ ထေနာင္းပင္ေတြအစီအရီ။ ႏြားေတြကို သံုးဘီးထရပ္ကားငယ္အသြယ္သြယ္ျဖင့္ သယ္ယူေနၾကတာကလည္း ေနရာတိုင္းပင္။ ကားတစ္စီးလွ်င္ သံုး၊ေလးေကာင္မွ်တင္ေဆာင္ၿပီး ခရီးႏွင္ေနၾက၏။ ေပ်ာ္ဘြယ္ကား ႏြားေမြးျမဴေရးအေတာ္ အလုပ္ျဖစ္ေနပံုရသည္။ ဒီႏြားေတြ၏ ခရီးဆံုးကား အျခားအရပ္တြင္ ျပန္သံုးဖို႔ထက္ စားသံုးဖို႔သာ ျဖစ္ရန္မ်ားသည္။ တ႐ုတ္ျပည္သို႔ အေကာင္လိုက္ပို႔မည္ဟု ခန္႔မွန္းရပါ၏။ တရားဝင္ေရာ တရားမဝင္ပါ ထြက္ခြာသြားၾကမည့္ ႏြားေခ်ာႏြားလွမ်ားကိုၾကည့္ၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိ၏။

ေပ်ာ္ဘြယ္ၿမိဳ႕၏နာမည္ေက်ာ္ မုန္႔ကၽြတ္ကလည္း အရင္အတိုင္း စားလို႔ေကာင္း။ ကၽြတ္တယ္၊ရြတယ္၊မိတယ္၊မိုက္တယ္၊ စူပါရွယ္၊ မတူပါတယ္၊ သူငါေတြအကုန္ႀကိဳက္တဲ့.. ဟူေသာ မုန္႔ကၽြတ္တို႔၏ဂုဏ္မဟာကား ရွင္သန္ဆဲ။ အမ်ားႀကီးလည္း ဝယ္ခဲ့၏။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေတြတိုးတက္လာသျဖင့္ ေပ်ာ္ဖြယ္လည္း စည္ကားေနၿပီ။

ေပ်ာ္ဘြယ္၊သာစည္လမ္းက က်ဥ္းေပမဲ့ သိပ္မဆိုးလွ။ သာစည္မွထြက္၍ ေတာင္ေျခေရာက္သည္မွ လမ္းဆိုးႏွင့္ရင္ဆိုင္ရသည္။ ေက်ာက္ၾကမ္းလမ္းအဆင့္၊ လမ္းေတြခ်ဲ႕ေနေသာေနရာေတြက ခပ္မ်ားမ်ား။ လမ္းျပင္ဆင္မႈေတြ ၿပီးသြားလွ်င္ေတာ့ ဒီလမ္းေတြက အလြန္ေမာင္းလို႔ေကာင္းမည့္လမ္းေတြေပါ့။ အခုေတာ့ လွည္းလမ္းေၾကာင္းမွာ ကားေမာင္းေနရသလို။

ယင္းမာပင္လမ္းခြဲမွသည္ကေလာအေရာက္ ဝုန္းဒိုင္းႀကဲစြာေမာင္းလာခဲ့ရသည္ေနာက္ ကေလာအလြန္တြင္ လမ္းျပန္ေကာင္း၏။ ေအာင္ပန္း၊ ဟဲဟိုး၊ ေရႊေညာင္၊ ေတာင္ေလးလံုး၊ ေအးသာယာ၊ ေတာင္ႀကီး ေရာက္ခဲ့ၿပီ။

ရွမ္းျပည္ၿမိဳ႕ေတာ္ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ကား ခန္႔ညားလွ၏။ ယရင္အေခါက္မ်ားက ကေလာမွာအိပ္၊ အင္းေလး၊ ပင္းတယ လည္ၿပီးျပန္မို႔ ေတာင္ႀကီးကိုမတက္ျဖစ္ခဲ့။ ခုမွ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ဂုဏ္ႏွင့္အညီ စည္ကားေနေသာၿမိဳ႕။ မိုးဖြဲဖြဲရြာေနလို႔ထင့္၊ ေတာင္ႀကီးေဆာင္းက ထင္သေလာက္မေအးလွ။

ေရွးကေတာ့ ေတာင္ႀကီးသည္ ရြာကေလးေပါ့။ ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြားႀကီးအုပ္စိုးရာ နယ္မ်ားထဲမွ ရြာကေလး။ အဂၤလိပ္လက္ထက္မွာမွ သူတို႔အပန္းေျဖရာ ေတာင္ေပၚၿမိဳ႕ကေလးျဖစ္လာခဲ့သည္။ ခုေတာ့ စည္ကားလိုက္သည္မွာ ေျပာဖြယ္မရွိေတာ့။ ၿမိဳ႕လည္း ခ်ဲ႕ရင္းခ်ဲ႕ရင္း အေတာ္ႀကီးသြားခဲ့ၿပီ။

ေနာက္ေန႔ ေညာင္ေရႊဆင္း အင္းေလးေရာက္။ ဒီအေခါက္ေတာ့ အင္းေလးကို နန္းပန္ဖက္မွ ဝင္ျဖစ္သည္။ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕ထဲကေန တစ္နာရီေက်ာ္ ထပ္ေမာင္းရသည့္လမ္း။ အင္းေလးကို ေဘးမွပတ္ၾကည့္သည့္သေဘာ။ ဝါးမ်ားႏွင့္တည္ေဆာက္ထားေသာ ပံုဆန္းဆန္းကိုယ္ပိုင္ မူလတန္းေက်ာင္းကေလးကလည္း ဒီလမ္းေပၚမွာ။ ကေလးေတြကို ကိုယ္ပိုင္ကားကိုယ္စီျဖင့္လာပို႔ေနၾကတာလည္း ေတြ႕မိ၏။

အခ်ိန္အခါမဟုတ္မိုးကလည္းတဖြဲဖြဲ။ အင္းေလးမွာရြာတဲ့မိုး။ ေနေက်ာက္ခဲ။ ဦးေက်ာ္ႏွင့္ အန္တီခင္သီတာထြန္းတို႔၏ နာမည္ေက်ာ္႐ုပ္ရွင္ကိုေတာင္ သတိရမိေသး။

လမ္းတေလွ်ာက္အမ်ားဆံုးေတြ႕မိသည္က အထြက္တိုးေျပာင္းေခၚႏွံစားေျပာင္းမ်ားပင္။  ေဟာ္တယ္ဇံုဟုထင္ရေသာ ေနရာမ်ားစြာကို ျဖတ္ခဲ့ရၿပီး ေဆာက္လက္စ ေဟာ္တယ္မ်ားစြာလည္းေတြ႕ခဲ့ရ။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကေတာ့ ဟိုတစ္စု ဒီတစ္စု အနည္းငယ္သာ။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းလည္း ထင္သေလာက္ အလုပ္ျဖစ္ပံုမရေသး။

အေနာ္ရထာဘုရင္ တ႐ုတ္ျပည္ကို စစ္ခ်ီစဥ္က ပါလာခဲ့ေသာ ျမန္မာတပ္မ်ားအနက္မွ တပ္သားအခ်ိဳ႕ကို နယ္ေစာင့္တပ္အေနျဖင့္ အင္းအတြင္းရြာေလးရြာ တည္ၿပီး ထားခဲ့ရာမွ အင္းေလးဟုတြင္ခဲ့သည္။ ထိုရြာမ်ားမွ ေပါက္ဖြားသူတို႔ကိုလည္း အင္းသားမ်ားဟုေခၚသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အင္းသားမ်ားက ေရွးျမန္မာစကားမ်ားကို ဆက္လက္ေျပာဆိုေနဆဲ ျဖစ္သည္ဟု အင္းသားျဖစ္သူ သူငယ္ခ်င္းက ရွင္းျပ၏။

အင္းသားတို႔၏စကားသံမ်ားက ထားဝယ္သားတို႔ႏွင့္လည္း အေတာ္ဆင္တူလွသည္။ ေရွးျမန္မာမ်ိဳးဆက္မ်ားျဖစ္သည္ကိုေတာ့ အျငင္းပြားဖြယ္မရွိ။

အင္းသား၊ ဓႏု၊ ေတာင္႐ိုး တို႔ကို ရွမ္းျပည္နယ္မွာေနေသာေၾကာင့္ ရွမ္းစာရင္းထဲသြင္းထားရေသာ္လည္း ျမန္မာမ်ိဳးကြဲမ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။

ေဂဟစနစ္ပ်က္ေနၿပီျဖစ္ေသာ အင္းေလးကား အေတာ္ေကာေနေပၿပီ။ အမွိုက္ပစ္သူကပစ္။ ဆယ္သူကဆယ္။ နံုးဆယ္ေနေသာ ဘတ္ဟိုးအခ်ိဳ႕ကလည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက်ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ အနယ္မ်ားကို ႏိုင္ေအာင္မဆယ္ႏိုင္ေတာ့ၿပီထင့္။

ခ်ည္ထည္လုပ္ငန္းကို ႐ိုးရာမပ်က္ဆက္လက္ထိမ္းသိန္းရင္း ကမ႓ာလွည့္ခရီးသည္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ေနေသာအင္းေလးေဒသ၏ လက္ယက္ထည္မ်ားကေတာ့ လက္ရာေတြ ဒီဇိုင္းေတြ ေခတ္ႏွင့္အညီ တိုးတက္လာခဲ့ၿပီ။ အဆင္ဆန္းေတြ အမ်ားအျပား၊ အၿပိဳင္အဆိုင္။

ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားေလွဆိပ္က ေစ်းသည္မ်ားကေတာ့ အရင္ကထက္ပိုမ်ားလာၿပီး အၿပိဳင္အဆိုင္ျဖစ္လာၾကၿပီ။ ေလွကပ္သည္ႏွင့္ ခရီးသည္ကို သူတို႔၏သားေကာင္ပမာ လိုက္ဆြဲၾက၏။ အရင္လို ဘုရားေရႊဆိုင္းကို ကံထ႐ိုက္မေပးေတာ့ပဲ ႀကိဳက္ရာေရႊဆိုင္းျဖင့္ကပ္ခြင့္ရေသာေၾကာင့္ ေလွဆိပ္မွာပင္ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေရာင္းၾကသည္။ ခိုစာေရာင္းသူ၊ မုန္႔ေရာင္းသူ၊ ပန္းေရာင္းသူေတြ စသည္ႏွင့္ ေစ်းသည္ေတြအမ်ားႀကီးက ေလွေပၚကဆင္းလာသူ ေလးငါးဦးကို ဝိုင္းထားၾကသည္မွာ ေျပးေပါက္ပင္ရွာမရ။ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ေပးသင့္ၿပီ။

ဘုရားေအာက္မွ အထည္တန္းေလးကေတာ့ အရင္အတိုင္း ေျခာက္ကပ္ကပ္။ ဘုရားေအာက္ထပ္မွာ အထည္ဆိုင္တန္းရွိသည္ကို အမ်ားစုက သိၾကပံုမရ။ ေစ်းသည္ေတြကလည္း ႐ိုးသားဆဲ။ အင္းေလးမွာ ေစ်းမွန္ ပစၥည္းမွန္ ႐ိုးရာခ်ည္ထည္မ်ား ဝယ္ယူလိုပါက ဘုရားေအာက္မွ အထည္ဆိုင္တန္းမွာ အားေပးၾကပါကုန္။( အခမဲ့ေၾကာ္ျငာေပါ့ဗ်ာ။)

အင္းေလးေဒသက ယူနက္စကို၏ သဘာဝေရေဝေရလဲဇံုအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရၿပီမို႔ ေနာင္အခါမွာ ဒီထက္ပ်က္စီးမသြားဖို႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မိပါ၏။ အင္းသားတို႔၏ ႐ိုးရာအေမြအႏွစ္မ်ား တည္တ့ံခိုင္ၿမဲၾကပါေစ။

ညပိုင္းမွာေတာ့ သူငယ္ခ်င္းက ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕က ေတာင္ေပၚဘုရားေတြကိုလိုက္ပို႔သည္။  မိုးထိုးေနေသာေတာင္ေပၚကဘုရားေပမို႔ ေလတျဖဴးျဖဴး၊ ရႈခင္းကေတာ့ အမိုက္စား။

"ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ကို အလည္တစ္ေခါက္ကိုယ္ေရာက္တယ္၊ ေဆြသစ္မိတ္သစ္ စံုလို႔ပါပဲကြယ္။"

(ဓါတ္ပံုမွာ အင္းေလးေဒသ ႐ိုးရာခ်ည္ထည္လုပ္ငန္းတြင္ ဗိုင္းငင္ေနစဥ္)

ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္

ေမာင္လူေပ

No comments:

Post a Comment