ခရီးသြားျမင္ကြင္းက်ယ္(၂)
ေတာင္ႀကီးေရာက္ခိုက္ ဟိုပုန္းဖက္ရွိ ထန္ဆန္းဂူသို႔ေရာက္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဟိုပုန္းကား ပအို႔ဝ္ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသ။ အရင္ထက္ အမ်ားႀကီးစည္ကားေနၿပီ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏အသီးအပြင့္မ်ားပင္။ ထန္ဆန္းဂူမွာ ဟိုပုန္းကိုရင္ေလးဟုေက်ာ္ၾကားသည့္ ကိုရင္ေလးတစ္ပါး ေတြ႕ရွိခဲ့ရာ သဘာဝထံုးေက်ာက္ဂူ။ ဟိုပုန္းၿမိဳ႕ကိုေက်ာ္ၿပီး (၁၂)မိုင္ခန္႔သြားရေသးသည္။
ေတာင္ႀကီး၊ က်ိဳင္းတုံလမ္းကား ေတာင္ေပၚလမ္းတို႔ထံုးစံအတိုင္း က်ဥ္းေသာေၾကာင့္ ခ်ဲ႕ေနဆဲ။ ေႁမြလိမ္ေႁမြေကာက္လမ္းမို႔ အေကြ႕တြင္ တဖက္ကားကို မျမင္ရ။ ဟြန္းတီးကာတစ္မ်ိဳး၊ အတက္ကားကို ဦးစားေပးကာတဖံု သြားရသည့္လမ္း။ ရြာမ်ားတြင္ လမ္းေဘးဆိုင္ေလးေတြက အစီအရီ။ ရွမ္း႐ိုးရာ ထမင္းလံုးေၾကာ္ႏွင့္ မုန္႔လက္ေကာက္ကြင္းေလးေတြကလည္း ဗန္းကေလးေတြႏွင့္ စားခ်င္စဖြယ္။
ဂူမေရာက္ခင္ ဟိုပုန္းကိုရင္ေလး၏ေက်ာင္း၊ သူတည္ထားေနသည့္ ေရႊတိဂံုပံုစံတူေစတီေတာ္တို႔ကို ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ထန္ဆန္းဂူကလည္း ကားလမ္းနံေဘးနားတြင္ပဲရွိပါသည္။
ထန္ဆန္းဂူေပါက္တြင္ ေစာင့္ေနသည့္လံုျခံဳေရးက ျပည္သူ႔ရဲမဟုတ္။ ပအို႔ဝ္တပ္မွ တပ္သားေတြ။ ပအို႔ဝ္ျဖဴေခၚ ဦးေအာင္ခန္းထီတပ္မွ လူငယ္ေလးေတြပင္။ ဂူထဲဝင္ေရာက္လိုသူမ်ား မလံုျခံဳစြာ ဝတ္စားထားပါက ျပန္ဝတ္ခိုင္းေပမည္။ ဂူေဘးတြင္ စမ္းေခ်ာင္းေလးတစ္ခုကလည္း အရွိန္ျပင္းစြာ စီးဆင္းလွ်က္။ သစ္ပင္ေတြက ပတ္လည္ဝိုင္းလို႔။
ဂူအတြင္းတြင္ အေတာ္က်ယ္၏။ မီးေတြထြန္းထား၏။ သဘာဝေက်ာက္ခက္ပန္းဆြဲေတြက မ်က္စိတစ္ဆံုး။ ထိုပန္းဆြဲမ်ားကို ျဖတ္ေတာက္ၿပီး ပံုေတြထု၊ ေစတီေတြအမ်ားႀကီး တည္ထားၿပီးၾကၿပီ။ သဘာဝအတိုင္း လက္ရာမပ်က္ထိမ္းသိန္းရမည့္အစား သဘာဝတန္ဖိုးေတြပ်က္ေအာင္ ဖ်က္ၿပီးသြားၾကၿပီ။
တဖက္ကေတြးမိျပန္၏။ ဒီဂူႀကီးကို သဘာဝအတိုင္းထိမ္းထားမည္ဆိုပါက မည္သူေတြ လာၾကမည္လဲ။ အလႉေငြ ရႏိုင္မည္လား။ ယခုလို ဘုရားတည္လိုက္ေတာ့ အလႉေငြရ၊ ဘုရားဖူးမ်ားလာေတာ့ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က နယ္ခံေတြေစ်းေရာင္းရ၊ စီးပြားေရးအဆင္ေျပ၊ စသည္စသည္...။ ဘုရားျမင္လွ်င္ လႉခ်င္ၾကေသာ ျမန္မာတို႔အတြက္ ဘုရားကိုမွီခိုစားေသာက္ရေသာစီးပြားေရးလုပ္ငန္းတမ်ိဳးအေကာင္အထည္ေဖၚျခင္းသည္လည္း ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္ SME ပါပဲ။
ထန္ဆန္းဂူကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ေနာင္ေတာ္ ပင္းတယဂူေနာက္သို႔ လိုက္ေနေပၿပီ။
ဟိုပုန္းမွေတာင္ႀကီး၊ မိတၳီလာ၊ မန္းေလးသို႔ခရီးဆက္ျပန္၏။ မန္းေလးကား သူ၏ဝိေသသႏွင့္အညီ ဆိုင္ကယ္သံတညံညံႏွင့္ ႀကိဳလင့္သည္။ ညာဖက္ယာဥ္ေၾကာ လမ္းၾကားထဲမွ ထြက္ထြက္လာၾကေသာ ထိုထိုဆိုင္ကယ္အေပါင္းကိုေရွာင္ရင္းတိမ္းရင္း သြားရတာလည္းရင္ဖိုရ၏။ မီးပြိဳင့္မရွိ၊ stop sign မရွိေသာ လမ္းဆံုမ်ားတြင္ ဦးရာလူစနစ္ျဖင့္ တန္းစီတိုးေနၾကေသာကားတန္းႀကီးကလည္း ေၾကာက္စရာေကာင္း၏။ ေစာင့္ေနေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွင့္ေတြ႕၊ ညစာစား။
မန္းေလး၏ အညာမနက္ခင္းကလည္း မေအးပါ။ သူငယ္ခ်င္းႏွင့္မနက္စာစားၿပီး မန္းေလးေတာင္ေျခေရာက္၊ ေရႊေက်ာင္းႀကီးမွာ ဓါတ္ပံုေတြ႐ိုက္။ ေရႊေက်ာင္းႀကီး၏ အႏုအလွေတြက ေျပာမျပႏိုင္ေအာင္ လွဆဲ။ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ေလးေတြေတြ႕ေတာ့ ေဇာ္႐ုပ္ေလးဝယ္ခဲ့။ ေဇာ္က ကေနသည္။
ဦးပိန္ႏွင့္ေတာင္တမန္ေရာက္ေတာ့ ေနအေတာ္ပူေနၿပီ။ ေတာင္တမန္သစၥာသီခ်င္းသံက လြင့္ပ်ံလို႔။ (မေနာေရ မင္းသီခ်င္းထဲက ခပ္ေခ်ာေခ်ာ ေစ်းသည္ေကာင္မေလးလည္း တံတားေပၚမွာ မေတြ႕ပါလားကြာ။) အင္းထဲရွိ သစ္ေျခာက္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ မရွိေတာ့။ ေနဝင္ခ်ိန္ ထိုသစ္ပင္ႀကီးႏွင့္ ဓါတ္ပံုေတြ ႐ိုက္ခဲ့ဖူးသည္။ ဦးပိန္ေပၚတြင္ ေစ်းသည္ေတြအျပင္ ခိုကိုးရာမဲ့ အဖိုးအဖြားေတြ ေတာင္းစားေနၾကသည္မွာလည္း မနည္းလွ။ ေရကလည္းးသိပ္မရွိေတာ့သျဖင့္ ေလွစီးသူလည္း နည္းလွသည္။
ေတာင္တမန္ကျပန္ေတာ့ ေမၿမိဳ႕သို႔မဟုတ္ျပင္ဦးလြင္ဆီသို႔။ ေက်ာက္ေခ်ာအလြန္လမ္းျပင္ေနသျဖင့္တဖက္စီဖြင့္ေပးစနစ္ေၾကာင့္ တစ္နာရီခန္႔ ၾကာ ထိုေနရာကို ျဖတ္ရသည္။ ကားေတြက ျဖတ္တက္၊ တိုးဝင္၊ ေခါင္းထိုးထည့္၊ စည္းကမ္းကို ေမ့ထား၊ ငါ အရင္ေရာက္ေရး အဓိက။
ျပင္ဦးလြင္ေရာက္ေတာ့ ေျမးထိမ္းေနေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွင့္ေတြ႕။ ကန္ေတာ္ႀကီးပန္းပြဲေတာ္ဆီသို႔ ခဏေရာက္၊ ျပင္ဦးလြင္မွ ပုဂံသို႔ ျပန္ဆင္း။
တံတားဦး၊ ႏြားထိုးႀကီး၊ ျမင္ျခံ၊ ေညာင္ဦး လမ္းအတိုင္းလိုက္ခဲ့သည္။ ျမင္းျခံခ႐ိုင္၊ ႏြားထိုးႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ဝက္ေမွးေက်းရြာ၊ ဦးဆိတ္၊ ေဒၚေခြး သား ေမာင္ၾကက္ဖ တို႔၏ နယ္ေတြ ျဖတ္ခဲ့သည္။ လမ္းျပင္ေနေသာ္လည္း ကားရွင္းသျဖင့္ခရီးတြင္သည္။ လမ္းေဘးတေလွ်ာက္ သစ္ပင္ေတြက အုပ္မိုးလို႔။ အလြန္လွသည့္လမ္း။ ထိန္းသိမ္းထားသူမ်ားကို ေက်းဇူးတင္ပါ၏။ တေလာက ထိုအပင္ေတြခုတ္ၿပီးလမ္းခ်ဲ႕မည့္အစီအစဥ္ကို ေဒသခံေတြ ကန္႔ကြက္သျဖင့္ ခ်မ္းသာရာရခဲ့ရသည္။
ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းကိုညပိုင္းေရာက္ခဲ့ၿပီ။ ေပါကၠံရာမရင္ေငြ႕ကို ခိုမိၿပီ။ အိုဘဲ့ပုဂံ။ အသင့္မိတ္ေဆြေဟာင္းႀကီး ေရာက္ခဲ့ျပန္ေပါ့။
ေမာင္လူေပ
No comments:
Post a Comment