မဲ့သူေပါ့။
စိနေသြးေႏွာေသာ ဗမာေပါက္ေတြအေၾကာင္းစဥ္းစားရင္း
" တံတာတာ ေတးဖြဲ႕လို႔ တီဆိုမွာပါ။ ေမာင္မယ္ေတြ ျပံဳးပန္းနဲ႔ ႀကိဳင္လွိုင္ေစရာ"
ေတာင္ငူၿမိဳ႕ရဲ႕ နွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူဘုရားပြဲမွာ နယ္ခံျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္အမ်ိဳးသားမ်ားအဖြဲ႕ရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖေနသံပါ။
ရန္ကုန္မွနာမည္ေက်ာ္တီးဝိုင္းေတ
ယံုခ်င္ယံု မယံုခ်င္ေန။ တ႐ုတ္တီးဝိုင္းကလည္းသူ႔ပရိတ္သတ္
ရန္ကုန္ဝိုင္းေတြပါလို႔ အားေပးသူမရွိဘူး မထင္နဲ႔။
အဓိက အမာခံအင္အားေတြက လူႀကီးပိုင္းေတြနဲ႔ ကေလးအုပ္စုေပါ့။
လူႀကီးနဲ႔ကေလးေတြက ရန္ကုန္တီးဝိုင္းေတြကို တိုးမၾကည့္ႏိုင္ဘူး။ အခမဲ့ပြဲေတြဆိုေတာ့ တနယ္လံုးဆင္းလာတာ လူပင္လယ္ႀကီးအလား။
မတိုးေဝွ႕ႏိုင္ေတာ့ လူမတိုးပဲၾကည့္ရတဲ့ တ႐ုတ္အသင္းကားက အိုေကတာေပါ့။ ေမာင္လူေပတို႔ ကေလးတသိုက္က ေရွ႕ဆံုးမွာ ေနရာယူၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖမဲ့ မွတ္တိုင္တိုင္းကိုလိုက္တာပဲ။ ကေလးေတြကို သၾကားလံုးလည္းေဝတယ္။ ကားကိုကာထားတဲ့ ႀကိဳးကိုလိုက္ဆြဲရင္ ဒန္ေပါက္ေတာင္ေကၽြးေသး။
ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလဲ။ ပြဲလည္းၾကည့္ရ ဘိုက္လည္းဝ။
တီဝိုင္းကလည္း ပစၥည္းစံုပါတယ္။ ဂီတာသံုးလက္၊ ဒရမ္တို ့အျပင္ ထရမ္းပက္၊ဆက္ဆိုဖုန္း၊ကလဲနက္ စသည့္ ေလမွဳတ္တူရိယာမ်ားပါ ပါေသး၊ ငယ္တုန္းကေတာ့ အဲ့တာေတြကို မေခၚတတ္လို ့ ေဂၚဂီးေဂၚေတြလို ့ပဲ ေခၚတာ။ သူတို ့ေတြ ေဂၚဂီးေဂၚေတြမွုတ္တာ ေကာင္းမွေကာင္း။
ဒရမ္မာ ကိုေရႊသြားကလည္း သူ ့ေရႊသြားေတြေပၚေအာင္ျပံဳးရင္း အသကုန္တီးတာပဲ။ ဒရမ္ေတြက သားရည္သားေတြမေကာင္းေတာ့ ဘတ္ဘတ္ဘတ္၊ဘုတ္ဘုတ္ဘုတ္နဲ ့ ပဲ အသံထြက္ပါတယ္။
တီးဝိုင္းဆရာေတြကလည္း ေပါ့ေသးေသးေတြမဟုတ္ဘူး၊ ဝါသနာအရ မိုက္ခဲေတြမို ့ မေနနိုင္လို ့ တီးဆိုၾကတာ။ သူေဌးေတြ။ ဝိုင္းဆရာ ဦးခ်င္းပိုးဆိုရင္ ဘုရားပဲြနီးတာနဲ ့ သူ ့ဆီစက္ၾကီးပစ္ထားျပီး သီခ်င္းပဲ က်င့္ေတာ့တာ။ ကိုေရႊသြားလည္းအတူတူပဲ။ ေဆးဆိုင္ မေရာင္းေတာ့ပဲ ဒရမ္ပဲလွိမ့္တီးေနတာ။ ကိုၾကယ္နီကလည္း သူ ပိုးေနတဲ့ မမေလးဆိုမွာမို ့ ကားပစၥည္းဆိုင္ၾကီး ပစ္ထားျပီး တီးဝိုင္းေလ့က်င့္ေနတဲ့ေနရာမွာပ
အျခား အဆိုအတီးပညာရွင္ေတြထဲမွာ မွတ္မိသေရြ ့ဆိုရင္ အေမရိကန္ေရာက္ မိစံရဲ ့ အကို အမေတြ၊ ေရႊသြားညီမ မလွၾကည္၊ အလွပေဂး ခင္စန္းဝင္း စတဲ့ ျမိဳ ့ေပၚက ပိုက္ဆံရွိ ဝါသနာအိုးေတြ။(ေနာက္ မ်ိဳးဆက္သစ္ မိစံတို ့ေတာင္ ဝင္ဆိုေသးတယ္။)
တရုပ္မျဖဴျဖဴေခ်ာေခ်ာေလးေတြ ဆိုတာမို ့ ကိုကိုကာလသားတခ်ိဳ ့ကလည္း ငန္းရင္း အားေပးၾကေသးတယ္။ ေရာက္ရာမွတ္တိုင္မွာ အစီအစဥ္မွဳး ဦးခ်င္းပိုးၾကီးက "ယခုအခ်ိန္မွ စျပီး တရုပ္ အမ်ိဳးတားမ်ားအဖြဲ ့က ေတးတံတာမ်ားနဲ ့ တီဆိုေဖ်ာ္ေျဖပါေတာ့မယ္ " လို ့ အသံဝါၾကီးနဲ ့ ေၾကညာျပီးတာနဲ ့ အဖြင့္သီခ်င္း " တံတာတာ ေတးဖြဲ ့လို ့ တီဆိုမွာပါ" နဲ ့ စတာပဲ။ လက္ခုတ္သံရွင္ေတြကေတာ့ ေရွ ့ဆံုးက ေမာင္လူေပတို ့ ကေလးအုပ္နဲ ့ လူၾကီးမ်ားေပါ့။
တညလံုးကိုဆိုၾကတာပဲ။ မိုးလင္းခါနီး လူေလးငါးေယာက္ပဲအားေပးတဲ ့ အခ်ိန္ထိကို ဆိုေကာင္းေနၾကတုန္း။ရန္ကုန္တီးဝ
"တံတာတာ ေတးတံတာ" ေတြကို တတ္သလိုဆိုၾကတာပဲ။
"ပုလဲမ်ားလိုဥတဲ့ ေမာင့္ရွစ္တူ ေလးကိုကြယ္၊ တင္းတင္းပ်ံ ့ ပ်ံ ့ ေမႊးေမႊးေလး နာမည္ေလး တခုေပးခ်င္တယ္။ "
" အရွစ္ရယ္၊ မင္းကိုငါ တိတ္ရွစ္တယ္၊ ေဝတံတရာလို အရွစ္မ်ိဳးေလးနဲ ့ပါ"
"ရွစ္တူလာေတာညက ေငြလတာပါတယ္"
"ဒါေပမဲ့ တား တေယာက္မွာေလ၊ အေမတခု တားတခုမို ့ တာပဲေလ။"
" ရရွိမွမဟုတ္ဘူး အရွစ္ဆိုတာ ေအးမိစံနားလည္ေစတားကြယ္"
စသည္စသည္ သီခ်င္းစံုကို ဆိုၾကတီးၾကတာ။ ေတာင္ငူသားက ရွစ္နဲ ့ ခ်စ္ကို ပီေအာင္ မေျပာနိုင္ၾကဘူး။ အခ်စ္ဆို အရွစ္လို ့အသံထြက္ၾကတာပဲ။ ဆိုတဲ ့သီခ်င္း အမ်ားစုကေတာ့ ဂ်င္မီဂ်က္တို ့ ကန္ ့ေကာ္ေတာမ်ိဳးေအာင္ တို ့ သီခ်င္းေတြ ေခတ္စားခ်ိန္မို ့ သူတို ့သီခ်င္းေတြေပါ့။
တရုတ္အဖြဲ ့မို ့ တရုတ္သီခ်င္းမဆိုဘူးလားေမးရင္ တပုဒ္၊နွစ္ပုဒ္ေလာက္ေတာ့ဆိုပါတယ
နင္ဘယ္မွာလဲ လို ့ အဓိပၸါယ္ရတဲ ့ " ၾကိဳက္နာ့လီ " ေလာက္ပဲ မွတ္မိေတာ့တယ္။ က်န္တာေတြကေတာ့ ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ေတြနဲ ့ ဗမာသီခ်င္းေတြပဲ ဟဲတာပါ။ ဗမာေပါက္ေတြပဲ မဟုတ္လား။
"တံတာတာေတးတံတာ" ေတြေၾကာင့္ ကိုၾကယ္နီလည္း သူ ့ခ်စ္ခ်စ္ အဆိုေတာ္မေလးနဲ ့ အေၾကာင္းပါလို ့ ခုဆို သူ ့ကေလးေတြေတာင္ ၾကီးကုန္ျပီ။ ဦးခ်င္းပိုးတို ့ ကိုေရႊသြားတို ့လည္း အသက္ေတြရလာလို ့ မဆိုၾက မတီးၾကေတာ့ဘူး။ ေဂၚဂီးေဂၚ ဆရာေတြလည္း ေလကုန္ျပီး မမွုတ္နိုင္ၾကေတာ့။ ဒါေပမဲ ့ ေမာင္လူေပ့နားထဲ မွာေတာ့ သူတို ့တေတြ ဆိုတီးေနၾကဆဲ။ နွစ္က်ိတ္ရွစ္ဆူ ဘုရားပဲြေတာ္မွာ နြဲေပ်ာ္ေနဆဲ။ တံတာတာ ေတးတံတာမ်ား လြင့္ပ်ံေနဆဲ။
ဒီလို တရုတ္၊ဗမာ၊ကုလား အတူတူေန။တစ္ေျမထဲေန တစ္ေရထဲေသာက္ခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြအခ်င္းခ်င္း စိတ္ဝမ္းကဲြေအာင္ ေရးသားေျပာဆိုေနတာေတြေတြ ့လို ့ စိတ္မခ်မ္းသာလို ့ ဒီစာေလးေရးတာပါ။ ေမာင္လူေပကေတာ့ အေဝးကေန ဗမာျပည္သားအေပါင္း က်န္းမာၾကေစေၾကာင္း ေတာင္းဆုျပဳပါတယ္။ "တံတာတာ ေတးတံတာ"မ်ားနဲ ့ ေဝဆာၾကပါေစ။
No comments:
Post a Comment