မဂၤလာပါ.. တိုင္းျပည္သို႔တစ္ေခါက္
" မဂၤလာပါရွင္၊ လူႀကီးမင္းမ်ား စီးနင္းလိုက္ပါလာေသာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းပိုင္ Airbus A380 ေလယာဥ္ႀကီးဟာ မၾကာမွီအခ်ိန္အတြင္း ဒလအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ႀကီးသို႔ ဆင္းသက္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္ခံုခါးပတ္မ်ားပတ္ထားျခင္းျဖင့္ ကူညီၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္ရွင္။"
ေလယာဥ္မယ္ေလး၏ ခ်ိဳသာေသာအသံက အိပ္ေပ်ာ္ေနသူ ေမာင္လူေပကို လႈပ္ႏိုးလိုက္သည္။ ဆန္ဖရန္၊ရန္ကုန္တိုက္႐ိုက္ပ်ံသန္းေနၿပီျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းျဖင့္ ဆယ့္သံုးနာရီေက်ာ္စီးနင္းခဲ့ရင္း ပင္ပန္းလွ၍ ေခတၱအိပ္ေပ်ာ္သြားရမွ ႏိုးလာခဲ့ေလၿပီ။ ေလယာဥ္ႀကီးကား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္ႀကီးေပၚတြင္ ပ်ံဝဲေနေလ၏။ အထပ္ေပါင္းရာခ်ီျမင့္သည့္ မိုးေမွ်ာ္တိုက္ႀကီးေတြအစီအရီျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ႀကီးကားခန္႔ညားေပစြ။ မီးေရာင္စံုေတြထိန္ညီးလို႔။ ႏိုင္ငံတကာၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားႏွင့္အၿပိဳင္ လွပသာယာလွ်က္။
ဒလေဆလိပ္ႀကီးက အေရွ႕ေတာင္အာရွ၏ အႀကီးဆံုးေလဆိပ္ႀကီးပီသစြာ ေလယာဥ္ေတြ ပ်ားပန္းခပ္မွ် ဝင္ထြက္ေနၾကေလသည္။ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းဆယ္ခုေက်ာ္တြင္ ေလယာဥ္မ်ားစြာ ပ်ံတက္ရန္ေစာင့္သူေစာင့္၊ ဆင္းသက္ရန္ေစာင့္သူေစာင့္ႏွင့္ ၾကည့္လို႔ပင္လွေသး။ အေမရိကား၏ နာမည္ေက်ာ္ ဆန္ဖရန္ေလဆိပ္ထက္ပင္ စည္ကားေပစြ။
" ဒလေလဆိပ္ႀကီးက အရမ္းလွသလို အရမ္းႀကီးတယ္အကို၊ Terminals ေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ sky train ေတြနဲ႔မို႔သာ အလြယ္တကူသြားလို႔ရတာ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေဟာင္းကိုလည္း ေျမေအာက္ရထားနဲ႔ အခမဲ့ပို႔ေပးေသးတယ္။ အကိုက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေဟာင္းကိုသြားမွာမို႔ အဆင္ေျပမွာပါ။ " ဟု ေဘးမွ အတူပါလာသည့္ ျမန္မာလူငယ္ေလးက ေမာင္လူေပကို လမ္းၫႊန္သည္။ Airbus ႀကီး တစ္စီးလံုးလည္း ျမန္မာေတြခ်ည္း။ ႏိုင္ငံျခားသားအနည္းငယ္သာပါ၏။
" ႏိုင္ငံျခားသားေတြက ေစ်းေပါတဲ့ ေလေၾကာင္းေလာက္ပဲ စီးႏိုင္ၾကတယ္ေလ။ ျမန္မာေတြကေတာ့ ကိုယ့္ေလေၾကာင္းပဲအားေပးတာ။ ျမန္မာတိုးရစ္ေတြက ေလးငါးသန္းေလာက္အၿမဲခရီးသြားေနေတာ့ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက Airbus ေတြေရာ၊ Boring ေတြေရာ အစီးရာေက်ာ္လည္း မေလာက္ဘူး။ ေနာက္ထပ္အစီးငါးဆယ္ေက်ာ္ ထပ္မွာထားရသတဲ့။"
ထိုလူငယ္ေလးက ေတာသားေမာင္လူေပကို ဆက္ေျပာျပေနျပန္၏။ ဟုတ္ပါသည္။ ေမာင္လူေပက ေတာသားေပကိုး။ ဆန္ဖရန္ဆိုတဲ့ေတာမွာေနေတာ့ ေခတ္မွီၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ႏွင့္ စိမ္းလွသည္။ ရသည့္လခႏွင့္ ႐ုန္းကန္ေနရသျဖင့္ ခရီးမထြက္ႏိုင္။ အခုလိုထြက္လာဖို႔ပင္ ငါးႏွစ္ေက်ာ္စုခဲ့ရသည္မဟုတ္လား။
" ျမန္မာေတြကေတာ့ အရမ္းကို ခရီးသြားၾကတာအကိုေရ။ ေခတ္မွီ ITတို႔ AI တို႔ရဲ႕ ႐ုံးခ်ဳပ္ေတြက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္မွာမဟုတ္လား။ အာရွတိုက္တစ္ခုလံုးကို Service ေပးေနရတာ။ customers ေတြကလည္း တိုးတိုးလာေတာ့ လုပ္ငန္းေတြမွာ ျမန္မာေတြနဲ႔မေလာက္ေတာ့လို႔ အိမ္နီးခ်င္း အိႏၵိယတို႔တ႐ုတ္တို႔က ပညာရွင္ေတြေခၚသံုးေနရတာ။ သူတို႔က လာခ်င္သူမ်ားလို႔ အရမ္းေတာ္သူပဲလက္ခံရတယ္။"
လူငယ္ေလးက ဆက္ေျပာေနျပန္သည္။ သူေျပာမွစဥ္းစားမိ၏။ အခုတေလာ အိႏၵိယမွ IT ပညာရွင္ေတြ အေမရိကားကို အလာနည္းတာ ဒါေၾကာင့္ျဖစ္မွာပါ။ ျမန္မာက အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမို႔ သြားလာရနီးသည္။ လခလည္းပိုရသည္။ သည္ေတာ့ သူတို႔ေတြ အေမရိကားလာဖို႔ စိတ္ဝင္စားပံုမရေတာ့။ ျမန္မာသို႔ ဝင္ခြင့္မရေသာ က်န္သူေလာက္သာ အေမရိကားသို႔ ေရာက္လာပံုေပၚ၏။
ျမန္မာျပည္၏ တိုးတက္မႈကားအ့ံမခန္း။ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြေပါလွသျဖင့္ အေျခခံအလုပ္ေတြကို ျမန္မာေတြမလုပ္ၾကေတာ့။ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးတို႔ စက္ရံု အလုပ္ရံုတို႔မွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္း၊ လာအို၊ ဘဂၤလား၊ အိႏၵိယ၊ တ႐ုတ္တို႔မွ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား ဆယ္သန္းေက်ာ္ေလာက္ ေရာက္ေနၾကသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ အေၾကာ္သည္အေဒၚႀကီးတို႔ ကြမ္းယာသည္ႀကီးတို႔ ဆိုက္ကားဆရာႀကီးတို႔ေတာင္ ကမ႓ာပတ္ေနေလၿပီ။
ေလယာဥ္ေျပးလမ္းရွည္ႀကီးကို ေျပးေနရေသာေလယာဥ္ႀကီးကား Arrival သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေပၿပီ။ ႁပြန္ရွည္ႀကီးမွ ထြက္လိုက္သည္ႏွင့္ ပိေတာက္ရန႔ံေတြ လႊတ္ေပးထားသျဖင့္ ေမႊးႀကိဳင္ေအးျမေနေသာ ဒလေလဆိပ္၏ ေလွ်ာက္လမ္းႀကီးကိုေတြ႕ရ၏။ ေလယာဥ္ကြင္းအမႈထမ္းမ်ားကလည္း "မဂၤလာပါ၊ မဂၤလာပါ" ႏွင့္ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာစြာ ျဖင့္ ႀကိဳေနၾကေလသည္။
လမ္းၫႊန္ဆိုင္းပုဒ္ေတြက ဘာသာေပါင္းစံုျဖင့္ ေရးထားသလို ေလယာဥ္ကြင္းမွ ဧည့္ႀကိဳမ်ားကလည္း ဘာသာေပါင္းစံုေျပာႏိုင္သူေတြမို႔ လာသမွ်ခရီးသြားမ်ားျဖင့္ အဆင္ေျပေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကမ႓ာ့ခရီးသြားမဂၢဇင္းႀကီး၏ ' ခရီးသြားမ်ားအႀကိဳက္ဆံုးေလဆိပ္ႀကီးဆယ္ခု' စာရင္းတြင္နံပါတ္တစ္ျဖစ္ေနျခင္းပင္။ အေမရိကားေလဆိပ္ေတြပင္ ဒီစာရင္းမွာမပါဝင္။
ဆိုက္ေရာက္ဗီဇာယူရန္ ကြန္ျပဴတာေတြရာခ်ီရွိေနသည္။ ကိုယ့္ပတ္စပို႔ကို scan ဆြဲ၍ ထည့္လိုက္သည္ႏွင့္ ဗီဇာစာရြက္ငယ္ထြက္လာ၏။ လြယ္ပါဘိျခင္း။ မည္သည့္ immigration officer ကိုမွ် ျဖတ္ရန္မလို။ သူတို႔က လိုအပ္သည္ကိုကူညီႏိုင္ရန္သာ ေဘးမွာေစာင့္ေနၾကေလသည္။
Custom ျဖတ္တာလည္း အလြန္လြယ္သည္။ ကိုယ့္မွာပါလာသည့္ အိပ္စာရင္းကို ကြန္ျပဴတာမွာ scan လုပ္လိုက္သည္ႏွင့္မၾကာမွီ ကိုယ့္အိပ္ေတြက ကိုယ့္ေရွ႕သို႔ေရာက္လာ၏။ တြန္းလွည္းေပၚတင္ၿပီးသား။ AI တြန္းလွည္းမို႔ ကိုယ္သြားသည့္ေနာက္လိုက္ေနမည္သာ။ တြန္းရန္လည္းမလိုေတာ့။ ပါလာသည့္ေဒၚလာကိုလည္းလဲရန္မလို။ ျမန္မာက်ပ္ေငြက ေဒၚလာႏွင့္ ညီမွ်သည္။ ျမန္မာတစ္က်ပ္၊ တစ္ေဒၚလာႏႈန္းမို႔ ျမန္မာျပည္တြင္ ေဒၚလာေငြေရာ ျမန္မာေငြပါ ႏွစ္မ်ိဳးသံုးႏိုင္ပါ၏။
ေလယာဥ္ေပၚမွလူငယ္ေလး လမ္းၫႊန္သည့္အတိုင္းေလဆိပ္ေျမေအာက္သို႔ဆင္းလိုက္သည္ႏွင့္ ေျမေအာက္ရထားကြန္ယက္ႀကီးကိုေတြ႕ရေလသည္။ ႏိုင္ငံအႏွ႕ံသို႔ က်ည္ဆံရထားမ်ားႏွင့္ သြားႏိုင္ပါေသး၏။ မန္းေလးသို႔သြားလိုလွ်င္(၂)နာရီသာၾကာမည္။ ျမစ္ဆံုအထိသြားပါမွ (၄)နာရီသာၾကာျမင့္ေပ၏။ မမဟု အတိုေကာက္ေခၚေသာ ျမန္မာ့မီးရထားပိုင္ က်ည္ဆံရထားအသစ္စက္စက္ႀကီးေတြကား တစ္စီးၿပီးတစ္စီး သက္ဆိုင္ရာဘူတာမ်ားသို႔ဝင္ထြက္လွ်က္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္မွ ၿမိဳ႕ေဟာင္းသို႔ပို႔ေဆာင္မည့္ ေျမေအာက္ရထားကလည္း သန္႔ရွင္းလွ်က္။ အခမဲ့ရထားဆိုေသာ္လည္း ဝန္ထမ္းေတြက ဧည့္ဝတ္ေက်လွသည္။ ရထားအတြင္းမွာ ေလေအးစက္ေၾကာင့္ေအးစိမ့္လွ၍ ခရီးေဆာင္အိပ္တြင္းမွ အေႏြးထည္ပင္ ယူဝတ္လိုက္ရေသး၏။
ေျမေအာက္ရထားဟုဆို
ေသာ္လည္း ဒလေလဆိပ္မွထြက္သည္ႏွင့္ ေျမေပၚတက္သြားသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ႀကီး၏ အလွကို ရထားစီးရင္းခဏတာ ခံစားႏိုင္ဖို႔ စီမံေပးထားျခင္းပင္။ ဒလၿမိဳ႕သားမ်ားက ေနာက္ဆံုးေပၚမာစီးဒီး၊ ဘီအမ္ဒဘလွ်ဴ၊ ေအာ္ဒီစသည့္ ကားမ်ားျဖင့္ သြားလာေနၾကသည္။ ထိုကားကုမၸဏီမ်ားကိုလည္း ဥေရာပစီးပြားပ်က္ခ်ိန္တြင္ ျမန္မာျပည္မွ အၿပီးျပတ္ဝယ္ထားၿပီျဖစ္၍ ျမန္မာပိုင္ကားေတြျဖစ္ေနေလၿပီ။ ျမန္မာျပည္၏ မူလပထမကားကုမၸဏီျဖစ္ေသာ ဗိုလ္အုန္းသီးတံဆိပ္ကားအမ်ိဳးအစားသာလွ်င္ ေခတ္မွီဇိမ္ခံကားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေငြအေၾကေပး၍မွာသူရွိမွသာ ထုတ္လုပ္ေပးသည္။ ေဒၚလာသန္းခ်ီတန္ဖိုးရွိေသာ ဗိုလ္အုန္းသီးကားကို အဂၤလန္ဘုရင္မႀကီး၊ ဂ်ပန္ဘုရင္ႀကီး၊ အေမရိကန္သမၼတႀကီးတို႔မွ မွာယူရာတြင္ က်ည္ကာမွန္မ်ား၊ ဗုန္းဒါဏ္ခံသတၱဳမ်ား၊ ေရႊထိုင္ခံုုမ်ားထည့္ေပးရသည္ဟု ၾကားသိရ၏။ Custom made Bo Ohn Tee Car ဟူသည္ ဆယ္လီမ်ားႏွင့္ ဘီလီယံနာမ်ား အတြက္သာ။
တိုယိုတာ၊ ဟြန္ဒါ၊ ဟြန္ဒိုင္း၊ ကီယာ စေသာ ကားမ်ားကို လက္လုပ္လက္စားအနည္းစုႏွင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားသာ စီးၾကပါ၏။ ျမန္မာမ်ားကား အလုပ္အကိုင္ေကာင္းၾကသျဖင့္ ျမန္မာပိုုင္ကားမ်ားကိုစီးႏိုင္ၾကေပ၏။ လမ္းမ်ားကလည္း ေတာက္ေျပာင္သန္႔ရွင္းလွ်က္။ အလြန္စည္းကမ္းရွိလွေသာ လူမ်ိဳးမ်ားဟု ကမ႓ာက ေလးစားေလာက္ေပသည္။ ကားေတြမ်ားလွေသာ္လည္း ဟြန္းသံမၾကားရ။ မိုးပ်ံလမ္းေတြေပၚမွာ စည္းကမ္းတက် ေမာင္းႏွင္ေနၾကပါသည္။
ဒလမွရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေဟာင္းသို႔ မိုးပ်ံရထားလမ္း၊ ကားလမ္းမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္ထား၏။ တခ်ိန္က ကိုးရီးယားအကူအညီျဖင့္ ေဆာက္ခဲ့ရသည္ဆိုေသာ ဒလတံတားအိုႀကီးကိုလည္း မလွမ္းမကမ္းမွာေတြ႕ေနရပါ၏။ ေရွးေဟာင္းတံတားႀကီးအျဖစ္ ျပသထားဟန္ရွိသည္။ အခုအခါမွာေတာ့ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ားက ကိုးရီးယားသို႔သြား၍ တံတားသစ္ေတြေဆာက္ေပးေနေလၿပီေပါ့။ တခ်ိန္က ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ကူညီခဲ့ဖူးသျဖင့္ သူ႔ေက်းဇူးသိသည့္ ျမန္မာေတြပါ။
အေဝးတြင္ ကြန္တိမ္နာဆိပ္ႀကီးကိုလည္း ျမင္ေနရ၏။ ေပေလးဆယ္ကြန္တိမ္နာတင္ခ်ေပးမည့္ ကရိမ္းေတြက ရာခ်ီလွ်က္ အလုပ္ဝင္ေနၾကသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ စက္ရံုမ်ားေသာင္းခ်ီသိန္းခ်ီ တည္ထားၿပီးျဖစ္၍ ကမ႓ာ့ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ Made in Myanmar တံဆိပ္ပါ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ ဒီဆိပ္ကမ္းႀကီးက အသံုးဝင္လွပါ၏။ ျမန္မာျပည္အႏွ႕ံ စက္မႈဇုန္ေတြအျပည့္၊ ေခတ္မွီလယ္ယာေတြ မ်က္စိတဆံုး။ ေနာက္ဆံုးေပၚနည္းပညာမ်ားျဖင့္ ထုတ္လုပ္ထားေသာ စားေသာက္ကုန္မ်ားကလည္း လူႀကိဳက္မ်ားလွသျဖင့္ ကမ႓ာက မွာသေလာက္ပင္ မပို႔ႏိုင္ေသးပါ။ ျမန္မာ့ပိေတာက္ဆန္သည္ ယိုးဒယား၏ စပယ္ဆန္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ကမ႓ာ့ဆန္ေစ်းကြက္ကို အုပ္စီးႏိုင္ခဲ့တာ ၾကာခဲ့ပါေပါ့။ လယ္ယာေျမေတြ ေရႊသီးေတာ့ လယ္ယာဦးႀကီးေတြ ကမ႓ာလွည့္ႏိုင္ၾကတာ မဆန္းလွပါ။
Kpop ေနရာတြင္ Mpop ေတြ ေနရာယူခဲ့ရာမွ အာရွတလႊား Mpop fever ဟုပင္ ေခၚရသည္အထိ ျမန္မာလူငယ္မ်ိဳးဆက္မ်ား၏ အႏုပညာအရည္အေသြးကား ေတာက္ေျပာင္ေပစြ။ Mpop musics, moves, TV series စသည္ျဖင့္ ျမန္မာျပည္၏ ထုတ္ကုန္သစ္မ်ားမွ ရသသည့္ ဝင္ေငြကပင္ ႏွစ္စဥ္မနည္းလွ။ ကမ႓ာ့လူငယ္ေတြရဲ႕ႏွလံုးသားမွာ Mpop တို႔ရဲ႕ မဂၤလာပါေတြ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီေပါ့။
အလြန္တိုးတက္ၿပီး ေခတ္မွီခန္႔ညားလွေသာ ျမန္မာျပည္ႀကီးကား ကမ႓ာ့အလယ္တြင္ တင့္တယ္လြန္းစြ။ ျမန္မာပတ္စပို႔ကိုင္သူမ်ားကိုလည္း လူတိုင္းက အားၾကစြာၾကည့္ၾကရသျဖင့္ ထိုသူေတြမွာ ဂုဏ္ရွိေပစြ။ ဘယ္ႏိုင္ငံေရာက္ေရာက္ ျမန္မာပတ္စပို႔ ျပလိုက္သည္ႏွင့္ အားလံုးက တေလးတစားဆက္ဆံၾကသည္၊ မဂၤလာပါဟု ျပန္လည္ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ ျမန္မာပတ္စပို႔အနီေလး၏ ပါဝါကားႀကီးေပစြ။
ထိုျမန္မာႏိုင္ငံဟူသည္မွာ ကမ႓ာ့အခ်မ္းသာဆံုးႏိုင္ငံတစ္ခုလည္းျဖစ္၊ အယဥ္ေက်းဆံုး ၊အသန္႔ရွင္းဆံုး စည္းကမ္းအရွိဆံုး လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ ကမ႓ာ့အလယ္ ထည္ဝါခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေလရာ ျမန္မာျဖစ္ရတာ ဂုဏ္ယူစရာပင္။ မဂၤလာရွိေသာလူမ်ိဳး၊ မဂၤလာရွိေသာတိုင္းျပည္၊ မဂၤလာတိုင္း....... တိုင္း...... တိုင္း........ ။
"ကလူေပ၊ ကလူေပ။ ထ..ထ။ ေန႔ခင္းႀကီးအိပ္ေနရသလား။ "
မဒန္ေပက လာနွိုးမွပဲ တကယ္ႏိုးေပၿပီေပါ့။ ယူက်ဴ႕မွာ ျမန္မာအိုင္ေဒါမွ ေမာင္ခ်ိဳကို အားေပးရင္း မ်က္စိေညာင္းကာ အိပ္ေပ်ာ္ေနျခင္းပင္။ အိပ္မက္ထဲမွာ မဂၤလာပါ တိုင္းျပည္သို႔ အလည္သြားေနမိျခင္းျဖစ္ပါ၏။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေလ။ ေနာာင္လာမဲ့ႏွစ္ငါးဆယ္ေလာက္ကို ႀကိဳၿပီးအိပ္မက္ေနတယ္ပဲဆိုဆို၊ မျဖစ္လာဘူးလို႔ မည္သူေျပာႏိုင္သနည္း။ အခုေတာင္ စင္ကာပူကို မွီရန္မေဝးေတာ့ၿပီတဲ့။ သတင္းထဲမွာေတြ႕သည္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေနာင္ႏွစ္ငါးဆယ္မွာ ျမန္မာျပည္ႀကီး ဒီလိုတိုုးတက္ေနမွာ ေသခ်ာပါသည္ဟု ေမာင္လူေပ၏ အိပ္မက္မွ နမိတ္ေပးေနပါေၾကာင္း။
ခ်စ္တဲ့
ေမာင္လူေပ
(ေနာင္ႏွစ္ငါးဆယ္မွာ မျဖစ္လာေတာ့လည္း ဆဲၾကေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီအခ်ိန္ဆို ေမာင္လူေပလည္းေသၿပီ။ ဆဲလည္း ဂ႐ုမစိုက္။ တိန္..)
No comments:
Post a Comment