နီးရက္နဲ႔ေဝးေနတဲ့ ေနရာေတြ ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ားႀကီးပါ။ မိုင္ႏွစ္ဆယ္ခရီးကို သံုးနာရီခဲြေလာက္ၾကာေအာင္ ကားျဖင့္ သြားရတဲ့ေနရာမ်ိဳးေပ့ါ။ ျပည္နယ္ေတြလို႔မထင္ေစလို။ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး ေအာင္လံၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ။ ျပည္မထဲမွာတင္ ဒီလို လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲေသာေနရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေသးသည္။ ဒီလိုေနရာမွာ အေမ့ကို ေမြးဖြားခဲ့ေလသည္။
သူတို႔ရြာေလးက ႐ိုးမေတာင္ေျခႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ကၽြန္းလံုးအျပည့္ကာထားေသာ ရြာစည္း႐ိုးႀကီးျဖင့္ ခန္႔ညားစြာတည္ရွိသည္။ လူတဖက္မကႀကီးမားသည့္ ကၽြန္းသစ္လံုးေတြကို စီရီစြာ ႏြယ္ႀကိဳးမ်ားျဖင့္တုတ္ေႏွာင္ၿပ
ရြာထဲမွာေတာ့ အိမ္ေျခ ၁၀၀ေက်ာ္က စည္း႐ိုးမဲ့ တည္ထားေလသည္။ ဟို ငွက္ေျပာပင္ထိငါ့ေျမ၊ ဟိုဇီးျဖဴပင္ထိက သူ႔ေျမဟု မွတ္ထားၾကသည္။ စာခ်ဳပ္မရွိ ေျမတိုင္းမလာ ရန္လည္းမျဖစ္ၾက။ တရြာလံုးကလည္း အမ်ိဳးေတြခ်ည္း။ သူ႔အမ်ိဳးငါယူ ငါ့အမ်ိဳးသူယူႏွင့္ အမ်ိဳးပတ္လည္႐ိုက္ၾကသည္။ သူတို႔ သတ္မွတ္ခ်က္က ႏွစ္ဝမ္းကဲြဆို ယူလို႔ရသတဲ့။ ဒါနဲ႔ပဲ ရြာထဲမွာ အမ်ိဳးမေတာ္တဲ့အိမ္ မရွိေတာ့။
အိမ္ေတြေတာ့ျခံစည္း႐ိုးမကာပဲ ရြာကို ျခံခတ္ထားရျခင္းအေၾကာင္း စပ္စုမိသည္။ သူတို႔ က ေျမထဲၿမိဳ႕ဝန္ဦးမွိုရဲ႕ အႏြယ္ေတြ၊ အဂၤလိပ္ျမန္မာ ဒုတိယစစ္ပြဲမွာ ျမန္မာစစ္ရႈံးေတာ့ ေျမထဲကို အသိမ္းခံရသည္။ သူ႔ကၽြန္မခံလိုေသာ ၿမိဳ႕ဝန္က သူ႔ေဆြမ်ိဳးတသိုက္ႏွင့္ ႐ိုးမေတာင္ေျခကိုေျပးကာ ရြာတည္ေလသည္။ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္းေတာႀကီးပတ္လည္ဝိုင္းေနေသာ
ေအာင္လံ ေရႊပန္းေတာကားလမ္းဆံုးကာနီး ႏွစ္မိုင္မွ်အလိုတြင္ဆင္းကာ တစ္မိုင္ခဲြခန္႔လမ္းေလ်ွာက္မွ ရြာဝင္တံခါးသို႔ေရာက္သည္။ ေရႊပန္းေတာကားလမ္းကလည္း ကားလမ္းဟုသာဆိုရေသာ္လည္း သစ္ထုတ္ေရးက ကားမ်ားဒါဏ္ေၾကာင့္ တစ္ေတာင္ေက်ာ္နက္ေသာ ဘီးရာႀကီးႏွစ္ခုသာရွိသည္။ လွည္းပင္မလြတ္ခ်င္လွ။ အညာလမ္းၾကမ္းထဲမွာ တံတားမဲ့ သဲေခ်ာင္းႀကီး သံုးေခ်ာင္းက ကန္႔လန္႔ျဖတ္ ခံေနေသးသည္။ အဂၤလိပ္က လမ္းေဖါက္ေတာ့ တံတားပါေဆာက္ေပးခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျပည္တြင္းသူပုန္ေခတ္မွာ ဗကပေတြ မိုင္းခဲြလို႔ တစ္စင္းမ်ွ မက်န္ေတာ့။ ထို ဗကပေတြကိုလည္း ဘယ္သူမွ မေကာင္းမေျပာၾက။ သူတို႔အမ်ိဳးေတြမို႔ ျဖစ္သည္။ တစ္နယ္လံုး ဗကပအမာခံရြာေတြမို႔ မဆလကလည္း လွည့္မၾကည့္ခဲ့။ နဝတ၊နအဖမွသည္ ယခု အစိုးရေခတ္အထိ ပစ္ထားၾကသည္မို႔ ၁၉ရာစုကအတိုင္း ေနထိုင္သြားလာ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနၾကရေလသည္။
ဗကကေခတ္ကပင္ ယခုေခတ္ထက္ ပိုမိုေခ်ာင္လည္ေၾကာင္း ေျပာျပၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္က တစ္နယ္လံုး ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ ေၾကာက္ရသည့္ ဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္ေလးေအာင္က သည္ရြာသားပင္။ အေမ့အေမရဲ႕ေမာင္ေတာ္သည္။ သည္ေတာ့ အေမတို႔ကိုလည္း မည္သူမ်ွမတို႔မထိရဲခဲ့ၾက။ တခ်ိန္က ဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ၾသဇာကလည္း ဒီေခတ္အဘေတြနီးနီး တန္ခိုးထြားခဲ့ဟန္တူသည္။
သည္ဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္၏တူေတာ္ေမာင္က ၿမ္ဳ႕ေက်ာင္းသြားေနရင္း အစိုးရတပ္ထဲဝင္ကာ ဗိုလ္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ဒါကိုသိေတာ့ ဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္စိတ္ဆိုးေတာ့သည္။ သူ႔တူကို အစိုးရတပ္မွထြက္ခါ သူတို႔ဗကပတပ္ထဲဝင္လ်ွင္ ဗိုလ္မႈးရာထူးေပးမည္ဟု ကမ္းလွမ္းသည္။ သူ႔အမကို ဖိအားေပးသည္။ဗကပနယ္တြင္ေနေသာ္လည
ထိုဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ အႏြယ္မ်ားေနထိုင္ရာရြာေလးကား ႏွစ္မ်ားစြာတိုင္ေအာင္ မေျပာင္းလည္းေသးပဲ ယခင္အတိုင္းပင္ တည္ရွိေနေသးသည္။ ထိုရြာမွ ဗကပဗိုလ္ခ်ဳပ္ထြက္ေပၚခဲ့သလို အစိုးရတပ္မွ ဗိုလ္မႉးႀကီးလည္းထြက္ခဲ့သည္။ ျပည္နယ္အင္ဂ်င္နီယာလည္း ထြက္ခဲ့သည္။ သာသနာတြင္လည္း ေရႊက်င္ဂိုဏ္း၏ ဒုတိယ သာသနာပိုင္ ျပည္ၿမိဳ႕ ဗာရာဏသီေက်ာင္းဆရာေတာ္ႏွင့္ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ ညံေတာရပ္ မဟာဝိသုဓၶာ
ရံုေက်ာင္းဆရာေတာ္ဟူၿပီး ေရႊက်င္သာသနာတြင္ ေနလိုလလို ထင္ရွားခဲ့ေသာ ညီေနာင္ႏွစ္ပါးကလည္း ဒီရြာမွပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသည္ကား အေမတို႔ရြာပင္။
(ေနာက္မွ ဆက္ေရးပါဦးမည္။)
No comments:
Post a Comment