Wednesday, May 9, 2018

ဆန္ဖရန္သၾကၤန္

ဆန္ဖရန္စစၥကိုေဗးဧရိယာ ျမန္မာကြန္ျမဴနတီ သၾကၤန္ပြဲ

ျမန္မာမွန္လွ်င္ သၾကၤန္ကိုခ်စ္သည္။ သၾကၤန္ႏွင့္ျမန္မာကို ခြဲ၍မရ။ သၾကၤန္ဟူသည္ ျမန္မာတို႔အတြက္ ႏွစ္ဆန္းခ်ိန္ခါလည္း ျဖစ္ပါ၏။

ႏွစ္ေဟာင္းကအညစ္အေၾကးေတြ ႏွစ္သစ္ကိုပါမသြားေစေရးအတြက္ သၾကၤန္ေရႏွင့္ေဆးၾကရသည္။ သၾကၤန္ေရႏွင့္ ေဆးလိုက္ၾကေသာေၾကာင့္ ႏွစ္အကူးမွာ စိတ္သစ္လူသစ္ႏွင့္ ျဖစ္သြားၿပီ။

အတာသၾကၤန္ခ်ိန္ခါတဲ့။ အတာအိုးႏွင့္ သၾကၤန္ကိုႀကိဳဆိုၾကရသည္။ အတာအိုးဟုေခၚသည့္ေျမအိုးေလးထဲတြင္ စကၠဴျဖင့္လုပ္ထားသည့္ျမန္မာ့႐ိုးရာ ထီး၊ တံခြန္ကုကၠားပါမည္၊ သေျပခက္ေလးေတြပါမည္။ ငယ္ငယ္ကေတာ့ သၾကားမင္းႀကီးကို ႀကိဳဆိုမႈအျဖစ္သာသိခဲ့ရ၏။ တကယ္ကေတာ့ ႏွစ္ေဟာင္းအကုန္မွာ ဆင္းသက္လာမည့္ တနဂၤေႏြၿဂိဳလ္မင္းကို ႀကိဳဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ျဗမၼာႀကီးဦးေခါင္းကို ထမ္းရြက္ထားရေသာ နတ္သမီးေလးပါးကလည္း ဒီအခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆို လက္ေျပာင္းၾကေသး၏။ တနဂၤေႏြၿဂိဳလ္မင္းက ဘာစီး၍ဆင္းမည္၊ ဘယ္လက္ႏွင့္ညာလက္က ဘာကိုင္မည္ စသည္ျဖင့္ ေဝဒပညာရွင္မ်ားက ႐ိုးရာေဗဒင္ပညာအရ တြက္ၾကၿပီး မည္သည့္သားသမီးက တာစားမည္၊ မိုးဦးမိုးေႏွင္းေကာင္းမည္၊ ည့ံမည္ စသည္ျဖင့္ေဟာၾကေျပာၾက၏။ ထိုသို႔ေသာ ျမန္မာႏွစ္တစ္ႏွစ္စာေဗဒင္ေဟာစာတန္းကို သၾကၤန္စာဟု ေခၚၿပီး စိတ္ဝင္စားသူမ်ားက ဝယ္ယူဖတ္ရႈၾကရ၏။

သကၤႏၲ၊ ကူးေျပာင္းျခင္းဟူေသာစကားလံုးမွ သၾကၤန္ဟူ၍ေရႊ႕ေလွ်ာလာသည္ဟုဆိုၾက၏။ အတာကူးတဲ့တန္ခူးလသၾကၤန္ဟုဆိုရေသာ္လည္း ကဆုန္လထဲေရာက္သြားရေသာ သၾကၤန္ရက္ေတြလည္း ရွိတတ္ပါသည္။ အတာကူးသည္ဆိုသည္မွာလည္း ႏွစ္သစ္ကိုကူးေျပာင္းျခင္းပင္။ ႀကိဳ၊ က်၊ ၾကတ္၊တက္ ဟု သၾကၤန္ေလးရက္ရွိေသာ္လည္း ဝါထပ္ခ်ိန္တြင္ အၾကတ္ႏွစ္ရက္ျဖစ္ခါ သၾကၤန္ငါးရက္လည္း ျဖစ္တတ္သည္။

သၾကၤန္အေလ့အထသည္ ေရွးေဟာင္းဟိႏၷဴအယူအဆမွ ဆင္းသက္လာျခင္းလည္းျဖစ္၏။ ျမန္မာျပည္သို႔ မည္သည့္အခ်ိန္က စတင္ေရာက္ရွိခဲ့သည္ကို ေသခ်ာစြာမသိၾကေသာ္လည္း ပုဂံေခတ္၏ေနာက္ဆံုးမင္းဆက္ တ႐ုတ္ေျပးမင္းေခၚ နရသီဟပေတ့မင္း ေခတ္မွာ သၾကၤန္ေရကစားမႈ ျပဳေနေၾကာင္း သမိုင္းထဲမွာဖတ္ရသည္။ မင္းႀကီးကမိဘုရားကို ၾကည္စားေနာက္ေျပာင္လိုသည့္အတြက္ ေခါင္းမွစ၍တစ္ကိုယ္လံုးရႊဲေအာင္ ေလာင္းလိုက္ရာမွ မိဘုရား၏ေဒါသ၊ ႀကိမ္စာ၊ ေသဒါဏ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ရသည္အထိ။

ပုဂံပ်က္ၿပီး စစ္ကိုင္း၊ ပင္းယ၊ အင္းဝ၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္အဆက္ဆက္ သၾကၤန္က ျမန္မာတို႔ႏွင့္ပါလာခဲ့သည္။ ထိုေခတ္ေတြကေတာ့ ေငြဖလားမွာအေမႊးန႔ံသာမ်ားႏွင့္ေရကိုေရာကာ သေျပခက္ႏွင့္ ေရပက္ၾကသည္ဟုဆို၏။ ဘုရင္ကိုယ္တိုင္ ေခါင္းေဆးမဂၤလာျပဳျခင္း၊ သၾကၤန္ေတာ္ဆင္ႏြဲျခင္း၊ ႏွစ္သစ္ကူးအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားကို အလႉေတာ္ဆင္ႏြဲျခင္းမ်ားျပဳသည္ဟု မွတ္သားဖူးသည္။

ျမန္မာဘုရင္ပါေတာ္မူၿပီးေနာက္ ကိုလိုနီေခတ္တေလွ်ာက္လည္း သၾကၤန္ပြဲက ႏႊဲပ်ာ္လွ်က္။ ကိုလိုနီေခတ္က သၾကၤန္ပြဲဆင္ႏႊဲေနပံုမ်ားကို ေရွးေဟာင္းဓါတ္ပံုမ်ားတြင္ေတြ႕ရရာ အုပ္စိုးသူၿဗိတိသွ်မ်ားကိုယ္တိုင္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာပါဝင္ဆင္ႏႊဲေနတာလည္း ေတြ႕ရ၏။ ထို႔ေနာက္ လြတ္လပ္ေရးရသည္မွစ၍ ယခုေခတ္တိုင္ သၾကၤန္ပြဲေတာ္သည္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလွ်က္ ျမန္မာတို႔ရင္မွာ စြဲထင္ဆဲ။ အခုေခတ္သၾကၤန္ကေတာ့ စီးပြားေရးသၾကၤန္တဲ့။ မ႑ပ္ေတြေဆာက္ၿပီးစီးပြားရွာၾက၊ လက္မွတ္ေတြေရာင္းၾက၊ ကုမၸဏီေတြကလည္းစပြန္ဆာသၾကၤန္။ ဒါေတြေၾကာင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကိုျပန္လည္ေဖၚထုတ္ရန္၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြးပါဝင္ဆင္ႏႊဲႏိုင္ရန္ဟုဆိုကာ လမ္းေလွ်ာက္သၾကၤန္ေတြလည္း ျပဳလုပ္ေနၾက၏။ သေျပခက္ႏွင့္ေရပက္သည့္သၾကၤန္မွသည္ မီးသတ္ပိုက္ႏွင့္ေရျဖန္းၾကေသာ သၾကၤန္ေခတ္၊ ပလတ္စတစ္ပိုက္ျဖင့္ေရပက္ေသာေခတ္ျဖစ္လို႔လာၿပီ။

၁၉၈၈ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျမန္မာျပည္၏ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေၾကာင့္ ကမ႓ာေပၚရွိႏိုင္ငံအသီးသီးသိုု႔ ျမန္မာေတြ အလံုးအရင္းျဖင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းရင္း ပ်႕ံႏွ႕ံေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည္။ ေရာက္ရာႏိုင္ငံေတြမွာ အေျခခ်ၾကသည္။ သားသမီးေတြေမြးဖြားၾကသည္။ သည္လိုႏွင့္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားေရာက္ျမန္မာအသိုင္းအဝိုင္းေတြက သန္းေပါင္းမ်ားစြာထိ တိုးတက္လာၾက၏။ ထိုထိုေသာျမန္မာမ်ားႏွင့္အတူ သၾကၤန္ယဥ္ေက်းမႈကလည္း တိုင္းတပါးဆီသို႔ ထပ္ခ်ပ္မကြာ ပါသြာၾကေလသည္။

ေမာင္လူေပ ေခတၱေနထိုင္ရာ ဆန္ဖရန္စစၥကိုေဗးဧရိယာ( San Francisco Bay Area) တဝိုက္တြင္လည္း ျမန္မာျပည္မွ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ၾကသည့္ ျမန္မာအင္အားစုေတြမနည္းလွ။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ေရာက္လာၾကသည့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားမို႔ ေနရပ္စံု၊ေဒသစံု၊ဘာသာလူမ်ိဳးလည္းစံုၾကပါ၏။ ဗုဒၶဘာသာဝင္၊ ခရစ္ယာန္၊ ဟိႏၷဴ၊ မြတ္စလင္၊ ဆစ္၊ စသည္ႏွင့္ အစံုအလင္။ ျမန္မာျပည္မွလာၾကသူမ်ားေပမို႔ ျမန္မာဆန္ၾကသလို သၾကၤန္ကိုလည္း ခ်စ္ၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။

အရင္က သၾကၤန္ပြဲဟူ၍ ထူးျခားစြာမက်င္းပျဖစ္ခဲ့။ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအခ်ိဳ႕၏ ရံပံုေငြရွာေဖြသည့္ ေစ်းေရာင္းပြဲသၾကၤန္သာ ရွိခဲ့ၾကသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပြဲမို႔ သည္သၾကၤန္ကို ဘာသာျခားေတြမလာႏိုင္ၾက။ လူမ်ိဳးဘာသာမခြဲလာေရာက္ေပ်ာ္ပါးႏိုင္ေသာ အေရာင္မဲ့သၾကၤန္တစ္ခုလိုအပ္ေနသည္။ ထို႔အျပင္ ျမန္မာမ်ားစုစည္းႏိုင္ဖို႔ ျမန္မာကြန္ျမဴနတီစင္တာာတစ္ခုလည္း ဒီေဒသမွာ မရွိေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ ေခတ္ႏွင့္အမွီလိုက္ရင္း ပညာရွာေနၾကသည့္ ျမန္မာေက်ာင္းသားလူငယ္အဖြဲ႕က ျမန္မာကြန္ျမဴနတီစင္တာတစ္ခု ထူေထာင္ႏိုင္ဖို႔ ရံပံုေငြရွာသည့္အေနျဖင့္ အလႊာစံုပါဝင္ႏိုင္မည့္ သၾကၤန္အထိမ္းအမွတ္ေစ်းေရာင္းပြဲတစ္ခုကို စတင္က်င္းပခဲ့ၾကပါသည္။ ႏွစ္အတန္ၾကာေသာ္ အားလံုး၏စုေပါင္းအားျဖင့္ ျမန္မာကြန္ျမဴနတီစင္တာ ထူေထာင္ႏိုင္ေတာ့ စင္တာေရရွည္ရပ္တည္ေရးအတြက္ ကြန္ျမဴနတီသၾကၤန္ကို ဆက္လက္က်င္းပေနပါ၏။

ဆန္ဖရန္စစၥကိုေဗးဧရိယာတြင္သာမက အေမရိကားတဝွမ္းရွိၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ပထမဦးဆံုးဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ေသာ ျမန္မာကြန္ျမဴနတီစင္တာကိုုျပပါဆိုလွ်င္လည္းဆန္ဖရန္စစၥကိုေဗးဧရိယာ၏ ျမန္မာကြန္ျမဴနတီစင္တာကိုသာ ျပရမည္ျဖစ္ပါ၏။ လူမ်ိဳးဘာသာမခြဲ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအားလံုးတို႔၏ စုေပါင္းအားျဖင့္ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးတည္ေထာင္ခဲ့ၾကျခင္းပင္။

ျမန္မာကြန္ျမဴနတီသၾကၤန္ကို ျမန္မာျပည္ႏွင့္တခ်ိန္ထဲ က်င္းပလိုပါေသာ္လည္း ဆန္ဖရန္၏ ဧၿပီလက အေအးမေလွ်ာ့ႏိုင္ေသးေသာေၾကာင့္ အေအးေပါ့ၿပီး ေႏြဦးရာသီပီျပင္လာသည့္ ေမလကုန္တြင္က်င္းပရျခင္းလည္းျဖစ္ပါ၏။

ထိုျမန္မာကြန္ျမဴနတီသၾကၤန္တြင္ ျမန္မာျပည္သားအားလံုးလူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး ပါဝင္ဆင္ႏႊဲႏိုင္ပါ၏။ ျမန္မာအက၊ ျမန္မာသံသီခ်င္းမ်ား သီဆိုတီးမႈတ္မႈ၊ တိုင္းရင္းသား႐ိုးရာအကအလွမ်ားစသည္တို႔ပါဝင္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း  ျမန္မာျပည္ဖြားတိုင္းရင္းသား ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ားစြာ၏ ႐ိုးရာဝတ္စံု၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳးစံုကို တထိုင္တည္း ျမင္ေတြ႕ခံစားၾကရပါမည္။ ျမန္မာမိသားစုမ်ားမွလည္း ျမန္မာျပည္ဖြား အသက္(၇၅)ႏွစ္ႏွင့္အထက္ အဖိုးအဖြားတို႔ကို စုေပါင္း၍ ကန္ေတာ့ၾကမည္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာ အစားအေသာက္မ်ိဳးစံုကို သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္စြာ ေရာင္းခ်ၿပီး ရံပံုေငြရွာၾကမည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ မိတ္ေဆြေတြ ေပ်ာ္ရႊင္စြာျပန္ဆံုၾကမည္။ ေရပက္လိုက ပက္ႏိုင္ၾကမည္။ ထို႔အျပင္ ျမန္မာကေလးမ်ား လြတ္လပ္စြာ ေရေဆာ့ကစားႏိုင္ေစေရးအတြက္ သီးျခားေနရာေလးတစ္ခုလည္း ပါဝင္ပါမည္။

ယခု ၂၀၁၈ခုႏွစ္အတြက္ ဆန္ဖရန္စစၥကိုေဗးဧရိယာ၏ ျမန္မာကြန္ျမဴနတီသၾကၤန္ကို ေမလ(၂၇)ရက္ တနဂၤေႏြေန႔ မနက္ (၁၀)နာရီမွစ၍ ညေန(၃)နာရီအထိ ႏွစ္စဥ္က်င္းပၿမဲျဖစ္ေသာ ပန္းျခံတြင္ က်င္းပၾကမည္။ လိပ္စာအျပည့္အစံုမွာ

Charles F Kennedy Park,
1333 Decoto Rd,
Union City, CA 94587    

ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ပါေသာေၾကာင့္ မၾကာမွီက်င္းပေတာ့မည္ျဖစ္ေသာ ဆန္ဖရန္စစၥကိုေဗးဧရိယာ၏ ျမန္မာကြန္ျမဴနတီသၾကၤန္ပြဲေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္သားအေပါင္းမွ လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းပါမက်န္ ႂကြေရာက္အားေပးခ်ီးျမင့္ၾကပါရန္ ႏိုးေဆာ္တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္ခင္ဗ်ား။

ျမန္မာကြန္ျမဴနတီစင္တာႏွင့္ ျမန္မာကြန္ျမဴနတီသၾကၤန္တို႔ ထာဝစဥ္တည္တ့ံေစရန္ ဆန္ဖရန္စစၥကိုေဗးဧရိယာေရာက္ ျမန္မာတစ္ေယာက္၏ ႏိုးေဆာ္စာ။

ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္

ေမာင္လူေပ

No comments:

Post a Comment